reede, 13. juuli 2007

Ûhte koma teist

Kunagi ammu, aastate eest leidsin pööningult pundi punaseid lippe. Esialgu ei osanud muud mõelda kui, et selles majas on kunagi elanud mingi hulluks läinud vana kommunist. Et vanas eas ei osanud iseendaga muud ette võtta kui treis muudkui aga punaseid lippe ja unistas Lenini või ehk koguni dekabristide taassünnist. Tegelikkus on aga hoopis proosalisem. Pisikesi punaseid lippe kasutavad jahimehed hundijahil. Kui tuli aeg pööningut koristada, oli esimene mõte need lipud lihtsalt lõkkesse visata. Siis aga avastasin, et keegi oli niidukiga mu roosaõielisest viirpuust üle sõitnud ja tekkis mõte anda lippudele nö. "uus elu". Kõik veel pisikesed istikud saavad nüüd punalipu enda kõrvale lehvima. Proovigu veel keegi mulle öelda, et ei pannud tähele, et nii väike puu! Ja kui see ka ei aita, siis panen pika kahemeetrise ridva otsas hinnasildid istikute kõrvale.

Aiast kööki!

Vaja on: iseküpsetatud biskviidipõhi, võib ka ostetud keeksi pikipidi viiludeks lõigata.

2 pakki vaniljeküpsiseid

1 pk kohupiima, 3 väikest pakki vahukoort, suhkrut ja MUSTSÕSTRAID.

Segada mustsõstrad, kohupiim ja 2 pk vahukoort kreemiks, maitsestada suhkruga aga vaadata, et kreem jääks ikka suht hapukas. Küpsised murda tükkideks ja segada kreemiga. Kreem uhada biskviitpõhjale ja viuh! külma kappi. Seisab seal mõned tunnid, siis kaunistada ülejäänud magusamapoolse vahukoore ja marjadega.

Nämma!
Ilus!

Muudkui keerutasin päeval fotokaga ümber peenra ja kirusin, et mis lilled need sellised on, no üldse ei õitse! A õhtul hilja järsku õitseb ja oi-oi kuda lõhnab! Ôölevkoi e. Matthiola bicornis.

Naabrimutt Ireene ka kiitis, et hea taim, pidi end ise ka külvama ja puha.


Laisa aedniku hernepeenar.

Ei ole maad vaja kaevata ega midagi. Umbrohi sinna ka ei mahu. Ilus on ta ka.

Tagaplaanil paistab üks sõstar, millest plaanisin tüvipõõsa teha aga plaan läks lörri. Põõsal haigus sees, tuleb välja kaevata ja ära põletada. Kahju aga mitte väga. Algselt oli punaseid sõstraid 20 ringis. Linnutoit puha. Kes jaksaks neid kõiki ära korjata.

4 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

vat kus hea mõte! ma olen ka olnud tulivihane, kui Hr. Abikaasa arooniaistiku muru niites maatasa tegi ja nii ta välja läkski...
mul muidugi teine rööveldis kah, hundikoer, kes igale poole kipub jätma allkirju: mina olin siin! :)
ma kardan, et tänu temale läks ka kuldvihm välja. Aga see kinnikatmise vihje oli hea. /kuigi - kuidas sa teda kinni katad siis, kui ta juba suur on? või ainult juured?/

Naano ütles ...

See hüva punalippude idee on ühtlasi ka hea äriidee, sest turg kuuldavasti on suur ja lai. Mina igaljuhul ostaksin kohe, ei pea siis iga kord lillepottide ja ämbritega katma tormama.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

ihhihiii, Naano, kuidas sa seda ette kujutad, et ma lähen tänapäeva Eestis kuhugile laadale punaseid lippe müüma?
Meenus üks lugu(kuuldud KK foorumist)kus aiapidaja keeras ajalehtedest tuutud külmakaitseks aga ajalehtedel kõik tolleaegsed tähtsamad poliitikud.

mustkaaren ütles ...

Hoolimatu muruniitja on ka minu aedades qrja t88d teinud (mitmed arooniad, viirpuud & qslapuud, reat2is marjap66said kah), seega toetan 2 k2ega punalipukeste tarvitamist, just nimelt punaste:) Muide, vihje yhele teisele blogile - elus pole ainult probleemid, on ka r66m tehtud taimedest:) seega, ehk tohib kylla paluda aiablogisse nimega kaarnalill?