esmaspäev, 1. mai 2017

Jeeee! Sai ometi midagi aias tehtud!


1. maiks kingiti ilus päev ja nii kui sai, tunglesin õue aiatama. Täna ju hea päev. Mul tervelt kolm lapsehoidjat. Laps saab hoitud ja mina saan ometi rohida!
Hommikul oli muld veel märg ja nätske. Rohides olid kindad sekundiga 10 korda suuremad kui normaalne oleks. No märg savikas muld on kui liim. Jäka-päka.
Jätsin siis mulla tahenema päikese kätte ja imetlesin oma kolme tooni sinist aia dekoori (no kas ma pole ikka peene jutuga?)
Sinilillebordüür sirelites:


Siniste kirgaslillede sätendavad puisted:


Ja siniliiliate vaip. Oolalaa.


Ma arvan, et mul on neid veel vähe :)
Võrkiirised on kõik alles aga ei õitse see aasta. Samuti leidsin lillaka õiega vullrohu aga ei mäleta jälle, kus ggggrrrrffff ma selle valge panin. Ja õrn ülane on alles. Hoolimata, et gggrrrfff mutt oli sinna kohutavalt suure hunniku mulda peale uhanud. Ja noh, negatiivne ggggrrrrffff - minu põdrajuur ehk kuuporgand on vist otsad andnud. Jätsin juurejupi praegu puutumata aga pealsed olid läbi mädad. Ggggrrrrfff.


Hästi lahedalt on see bergeenia end pärast talvelume minekut (kuu aega tagasi, ma neid aprillikuu poole päeva lumesid ei arvesta üldse) kikki ajanud. Oi, ta meeldib mulle.


Kasvuhoone on kui suur dinosauruse skelett keset õue. Talv tegi kile katki. Ehk järgmine nädalavahetus saab siis õiged katted peale. Sees pole seni muud teinud, kui maasikad kobedaks ja redis maha. Eks selle korda tegemine on järgmise nädala üks ülesannetest.


Ja natuke sai oma uut kompostikorvi punutud. Väga kõrgeks seda ei ajagi. Kompost läheb see aasta ju hoopis sinna kolekoha müüri kõrvale. Siia teeb madalamat sorti kõrgpeenra igasugu köögikraamile.


Selle kolekohaga on küll nii, et ma muudkui toimetan seal tasapisi aga ega seal ilusamaks nüüd küll ei lähe. Sellepärast pole pilti kah. Sinna ladustab praegu igasugu kõrsi ja seda muru, mis peenardest tuleb. Jäin mõtlema, et oleks ma Ristttee talu perenaise moodi, teeks ma sinna lillepoe. Praegu kasutan ma seda müürijuppi selleks, et sokutan sinna kivide vahele taimi (pottidega või ilma) mis mujal ülbelt laiutama on hakanud. Paar kõrget kukeharja, paar madalat. Ja sinna vahele pottides taimed, mis mujal kuidagi ette on jäänud. Ajutine rendi"pleiss" noh. Kujundad sinna oma pisikese "taimemüügiplatsi" ses mõttes, et tegelikult ma ju müügiga ei tegele. Aga selliseid ajutiselt potitamist vajavaid taimi on ikka natuke rohkem kui paar potti, mis kuskil peenraservas kah võiksid seista.

7 kommentaari:

Rahutu rahmeldaja ütles ...

Kohe näha, et anti ilus ilm :) Nii lustlik. OO, jaa, see sinilillebordüür sirelites, see on ikka niiiiii ilus

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Jah. Antaks seda rõõmu meile veel.

Futu ütles ...

Su fotokas teeb võrratut sinist. Ma ei olegi nii siniseid sinililli näinud.:)

mustkaaren ütles ...

Kullahinnaga ilus ilm oli tõesti.
Annaks jumal sulle veel lapsehoidjaid, sest aiatöö erinevaid momente tuleb järjest juurde. Anname hagu!

mustkaaren ütles ...

Kullahinnaga ilus ilm oli tõesti.
Annaks jumal sulle veel lapsehoidjaid, sest aiatöö erinevaid momente tuleb järjest juurde. Anname hagu!

Mairoos ütles ...

Kirgaslillede sätendavad puisted... mmm, imeline. Mul oli ka terveks päevaks lapsehoidja, nii mõnus oli aias mütata. :)

MUHEDIK ütles ...

Nii ilusad sinised vaibad :)
Ilusat lehekuud!