teisipäev, 9. mai 2017

Ei mingeid klantspilte! Mullane värk


 Tööriistateema.
See teema on aednikel aasta läbi aktuaalne. Kevadel on aga kohe eriti.
Ülemise pildi esimene must hark - saast. Ei mina tea, miks ma teda üldse alles hoian. Liiga pehme metall, väändus kohe, nii kui hargi maasse lõin. Aga ta on mul kasvuhoones alles, seal pehmem muld, äkki võib vaja minna. Nojah. Tore tööriist küll - kasutatakse aastas 1-2 korda, kui mõned tomatid on liiga lähestikku ja on vaja ümber istutada.
Järgmised 2 lillat värvi tööriista - suht aktiivses kasutuses, kui komposti vaja sügada või tõsta.
Järgmised kaks - valge kühvel ja metallist võilillejuurikaurkija - minu lemmikud. Kasutan kordamööda absoluutselt igal pool.
Kahvel. Täitsa tavaline kahvel. Kasutusel pikeerimisel
Järgmised kaks on lastele ostetud komplekt. Aga kasutan mina. Kribamate taimede vahelt harimiseks ideaalsed. Ja see oranz kahvlike on super relv pisikeste umbrohukeste urkimisel. Mul selliseid kohti küll, kus kõpitsat ei tohi liiga sügavale lükata, juured või sibulikud all. Vot seal asendamatud.
Ja viimane on pärit Vanaema käest. Käras siis ja kärab praegu kah. Ei väändu ega midagi. Klassika. Aga väga ma teda ei kasuta, raske kaalult. Mina ju nii õrn :D
Kõrvalpildil on sibulakorv. See ripub mul kasvukas. Seal hea hoida töökindaid, seemneid jms.
Järgmisel fotol on ettekasvatuspotid. Amplid ja suur savipott lähevad hiljem välja, seal mu lemmik - värviline kassitapp. Ilupotid. Ja plastmasskastis on salatikülv. Need pikeerime ka pottidesse ümber. Salat on väga sobilik potitaim.


Kastekannud. Igavene häda on nende otsikutega. Iga kevad käin uusi otsimas/ostmas. Ei taha püsida kannu otsas.


Potid ja kastid.
Kastid on vajalikud potikeste transpordiks. Eriti, kui seal mingid taimed ka juba sees on. Potte on liiast kogunenud. Peab minema viima. Muidu võtavad liiast ruumi.


Tünnid on kah kasutuses. Ühes on kasvuhoones vesi. Teises kompost välikurkide jaoks.
Kasvuhoones võiks lamamistool ka olla. Kas seda just öövahendiks siis nimetada saab. Aga kui kasvukas on see aasta ainus koht aias, kus mingisugust sooja eksisteerib ja seda nautida saab?

Ja lõpetuseks pisike kimp minu praegu õitsevaid priimulaid:


3 kommentaari:

Lendav ütles ...

Ah, kui kaunid tööriistapildid, süda sulab sees neid nähes!

Mul on Keira (10l)kastekann, sest vett tuleb vinnata ämbriga kaevust ja tavalise pisikese auguga kastekannuga toimetamine on jama. See on selles mõttes ka hea kann, et kui mõni taim tahab kohe vette, saab sinna sisse susata, nagu lillevaasti või ämbrisse. Ilus on ta veel pealekauba.
Praegu on parim kühvel paksemast alumiiniumist (firmanimi peaks olema Greenmill) - ei näita mingeid paindumise ega murdumise märke. Enne seda sai ikka mitu erinevat juppideks väänatud.
Veel on väga hea aiatööriist pisike labidas.

MUHEDIK ütles ...

Parimad aiatööriistad on igas suuruses kahvlid, supilusikad ja võilillejuurija. Noh, mõni Fiskarsi labidas ja reha kah, aiakärud samuti

Rahutu rahmeldaja ütles ...

Korralik ülevaade. kahvlid on tõesti aias asendamatud,mul on pisike enda lapsepõlve kahvel eriti peente tööde jaoks