laupäev, 1. veebruar 2014

Hapukurgihooaeg


Päris kahju, et möödunud sügisel astelpajusid nii kasinalt oli, näh, viimased tulid täna sügavkülmast välja ja läksid peedisiirupi maitsestamiseks potti keema.
Seekord olin sügavkülmastanud ka valgeid sõstraid ja punaseid. Ja küll need olid ikka head siin keset talve! Eriti valged. Neil on ikka nii hea mahe maitse.

Talvel pole aednikust inimesel muud teha(et rahuldada aednikuks olemise kirge) kui kolada mööda katalooge, pidada plaane, joonistada peenra ülesehitust, lugeda vastavat kirjandust või mässata toataimedega.
Nendest tegevustest valin mina lugemise ja toataimed. Sest plaanid on mul peetud, peenraplaanid ja laiendused viimase paari aasta jooksul paika pandud, uusi taimi juurde nagunii ei mahuks.
Nojah ja mahub või ei mahu, eks neid tuleb ikka nii ja naa siit ja sealt. Ei saa ju ära võtta iseendalt seda va eksperimenteerimise rõõmu, et mingite x-seemnetega mässata. Minu selle aasta esimesed seemned on tellitud: ports basiilikuid, mõned tomatid ja maitsetaimed ja natuke valgeõielisi suvelilli :) ja selle aasta katsetusteks saavad jälle aednelgid ja muskushibisk olema. Hibiskiga läks mul ju eelmine kord nässu ja aednelgid väärivad kordamist.
Allpool pildil on mul miski põnev puju. Aga mis ta täpselt on, seda ma ei tea ja tõenäoliselt ei ela ta talve üle: oli teine Maxima toidupoest toodud taimeke.


5 kommentaari:

Rahutu rahmeldaja ütles ...

põneva puju käekäigust tahaks küll kevadel teada, tundub vägagi põnev olema :)

Köögikata ütles ...

See puju näeb väga lahe välja.
Muide, seoses pujudega seletage mulle lollile ära - vist riigiraadios on vahel ikka info allergikutele ja seal nimekirjas kevadeti üks esimesi asju puju. Aga pujud õitsevad ikka suvel ju. Mis temas siis allergiat tekitab juba varakevadel? Mul omal allergiaid peaaegu pole, seepärast ei ole õrna aimu ka.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Ju siis raadioonu ei jaga matsu. Puju kiusab inimesi juuli-august-september. Tean ise väga hästi, sest mind kiusab ta ka . Kevaditi on kask ja sarapuu kõige hullemad ikka

MUHEDIK ütles ...

Puju asemel oleks raadioonu pidanud lugema paju, ju oli nägemisega miskit viltu. See pildipuju on lahe. Kahju, kui ta ära kaob, aga Sa niikuinii tegutsed ju ka suvikutega.

elu aias ütles ...

See puju on põnev jah. Ehk ikka on alles ja kuuleme veel temast.