teisipäev, 3. juuli 2012

Roheline kurjategija ja valgete paraad


Peale tulpide värvipillerkaari tõmbus aed nii umbes nädalaks ühtlaselt rohelist värvi. No mitte lehekribalatki polnud teist tooni :P Õnneks ei kestnud see aeg tõesti kauem kui nädal (no suvel kohe on vaja värve, palju värve!) ja üksteise järel alustasid õitsemist pojengid. Praeguseks on esimesed sordid juba ära õitsenud, viimased pole veel aga alustanud.
Kõige uhkemalt on esindatud valge-kollane -roosa :)
Nii et nagu mingi roosamanna aed.
Kõrvalpildil jäädvustasin muideks ühe rohelise ahnepäits-kurjategija. Tegemist on mingi mündiga. Tuli minu aeda koos Kadakalt saadud taimedega ja Kadakas hoiatas mind, et see on umbrohi, et viska minema! Aga kus siis mina! Loomulikult oli mul vaja hakata teda seal arendama ja püsikuna kohtlema! Pinnakattetaimena oleks ta muidugi super. Teisi taimi, nende hulgas ka naati ja orasheina, ta kasvada ei lase. Tekitab tiheda ja tugeva mätta ja kui ta õitsema hakkab, on ta ju ilus ka, omamoodi armsake. Aga kuri ja ahne on ta, oleks mul heleeniumi ja korea kitseenela peaaegu lämmatanud. Siit moraal: usalda aga kontrolli! Päris välja ma teda siiski ei roogi aga tõenäoliselt kolin ta mingi sellise koha peale, kus mul kiviaiapeenras naat laamendab. No vot siis vaatan gigantide heitlust, et kumb peale jääb. Tõenäoliselt see münt, sest nii vägevat juurepundart pole ma varem ühelgi teisel taimel näinud. Raiu või kirvega!


Ülemisel fotol Do Tell, noor, veel päikeses pleekimata õis.
Ja valge peenar on alustanud eriti uhkelt, valgete sõrmkübarate paraadiga, sekka paar kirjuvärvilist lupiini:


Neile järgnevad pojengid Honey Gold (pildil), Festiva Maxima ja teised.


Esineb ka hajastani linnupiimade kollektiiv:


Primevere veelkord:


Ja lõpetuseks pisikellukate ansambel:


OI pidu, oi pillerkaart!

8 kommentaari:

Nodsu ütles ...

Pidu on vahva, valge ja õhuline... See linnupiim on hästi nummi ja pisikellukad ka armsakesed.

Hiline ütles ...

:)
Ma praegu koristan pojengi"peolauda", juba teine kärutäis hakkab täis saama ja seda alles maja ees olevatelt. Natuke "desserti" jätsin veel otsa õitsema.
Aga mul ongi nii, et peale suurt õite pillerkaart ka väheke rohelist puhkust ja sellepärast ma suurt neid ei olegi istutanud, kes seda rohelist rikuks, ainult üksikud siin-seal õitsejad ja hostade kirjud lehed.
Aga saada ka mulle meilile oma kordinaadid, vast on hea päev autosõiduks, tahaks ikka väga Su tegemisi näha ja ka teistega kokku saada.

MUHEDIK ütles ...

Ma vajan ka peale seda võrvimöllu natukeseks rohelist aega. Aga isegi kui ma Su esimest fotot vaatan, näen seal mitut erinevat tooni rohelist. Kas see on mingi fototrikk, et Sa seda aias ei näe.

Uurin Sinu jaoks oma hostade õisi, neid on veel vähe lahti, aga kohe päris mitu valget ongi esimesed.

Pille ütles ...

Need sõrmkübarad annavad uhke vaatepildi! Kui nad ainult paigal püsiks - ainus peenrajupp, kus mul neid sel aastal pole, on see, kuhu nad üleeelmisel aastal istutasin.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

E-ei, see pilt on tehtud praegu, pildistatud seda va kurjategijat-münti. Seal on muidugi praegu lehtede mäng :)

Köögikata ütles ...

Mulle meeldib väga see linnupiim! Ja valge pisikellukas on mul välja läinud. :(, ainult, lilla jäänud.

Ja see Primevere on muidugi imeline. Aga õnneks ma pojengide puhul piirdun nende teiste aedades imetlemisega.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

valgest kellukast saab jupikest näpistada :)

Tsiil ütles ...

Palun mulle ka valget pisikellukest näpsata, ta on nii ilus.

Mündiarendus polegi tegelikult paha kusagil aianurgas. Huvitav, kas ta päideroo sööks välja?

Edulist gigantide heitlust siis :)