reede, 6. juuli 2012

Melissitaime tegemised







 Meliss. Püsik paariks kuni mitmeks aastaks. Meenutab välimuselt pisut nõgest oma sakiliste lehtedega. Külvab ise. Eelistab haritud maad, heinamaale ei kipu. Sobib ravimtaimeks, maitsetaimeks. Temast saab maitsvat teed. Kevaditi kurgi-hapukoore salatisse sobivad noored lehed imehästi.
Ükspäev tegin lastele melissiteed aga nood tõmbasid ninad krimpsu, et vaata, milline roheline! Oli jah, hästi ilus roheline. Lapsed keeldusidki joomast, eelistasid õunmündi teed, sel sama maitse aga värv kuidagi teelikum, selline õunpruunikas.
Nojah. Ma mõtlesin jälle, et ega seda head ja ilusat värvi saa raisku lasta minna, et prooviks sellega lõnga värvida. Sain sellist maalähedast rohelist nagu kuivanud heinad:


Ma arvan, et kui igasugust värvimisel kasutatavat keemiat ka lisada, siis saaks tunduvalt uhkemaid toone aga mina olen ikka veel seisukohal, et aitab mulle nendest mürkidest kodus. Et kui looduses eksisteerib ka peitsainetega taimi, no siis ma kasutan neid. (Meliss nende hulka ei kuulu. Tema annab vaid värvi, peitsida tuleb muuga, õunapuukoortega näiteks.)
Ega mina sokke ei koo ja mütse ei heegelda. Hiljem teen nendega umbes midagi niisugust:


8 kommentaari:

Hiline ütles ...

Ai, kui ilus see "umbes midagi niisugust" !!!

Meliss ei meeldi kohe üldse, ei lõhn ega maitse, paneb ennastki imestama, et miks.

Eelmise postituse lillekorvid-kompostrid väga vahvad ja ilusad ka :) Kahju, et kaua ei kesta. Ma juba otsin kohta, kuhu ülejäänud olemasolevad rakked panna, need "kurgitünnid" on osutunud paremateks kompostriteks kui kompostikast.

Anonüümne ütles ...

Ma mürki ei võta, aga arvan, et see tegelane pildil on hoopis naistenõges:D Näiteks sidrunimeliss kasvatab hoopis konkreertse u. 30 cm puhma - ei külva ennast naljalt kuskile, kardab paljaskülma. Millegi pärast kutsub rahvasuu naistenõgest järjekindlalt melissiks, vist sarnase lõhna tõttu. Omal aias mõlemad olemas ja mulle isiklikult meeldib naistenõgese lõhn sidrunimelissi omast hulga rohkem:) Olen kasutanud neid lehti ka kurgi marineerimisel:)
Svea.

Köögikata ütles ...

Ilus tee (ehhki maitse mulle ka ei meeldi), ilus lõng ja ilus vaip. Ehk ilus-ilus-ilus!

Köögikata ütles ...

issver-sussver, ikka EHKKI

Tii ütles ...

Küll sa oled tragi. Ja su käsitööd meeldivad mulle ka! Pärismelissi pildi panin oma eelmise blogipostituse lõppu, sul võib olla tõesti naistenõges, kuid ega nimi melissi ei riku!

isehakanud lillekasvataja ütles ...

kui nõges siis nõges, mis siis ikka :)

Unknown ütles ...

See "niisugune" on täitsa minu maitse!

Anonüümne ütles ...

Jah, seekord tõesti pildil kujutatud taim on naistenõges. Melissi ja naistenõgese kasvukujus ja värvis päris suur vahe.