reede, 11. mai 2012

Sigulda taimeparaad

 Magusaid meenutusi Sigulda taimeparaadilt. Ai-vai. Kui sealt ära tulime, oli mul küll tunne, et viskan end selili maha ja hakkan kisama nagu 3-aastane, et eeei taaaahaaa ääära minnnaaaa!!!
Päris tõsiselt. Ilus koht ja asjalik laat ja vaheldusrikas ja ma ei tea, mida kõike veel. Vahest ehk ei jäänud mul küllaldaselt aega taimede vahel kükitada ja iga valikuga piisavalt tutvuda. Pereinimesel ju perekohustused :P  Nad sundisid mind selle ebakindla tugitooliga mäest alla ja üles sõitma, viinereid ja friikartuleid sööma, loodust imetlema ja arutlema teemade üle, et kindlasti oleks ka talvel siin tore.
Aga mingi hetk suutsin end siiski vabaks võidelda ja sain käpakil ümber lillepottide roomata ja oma valikuid tekitada. :) Väga suur valik oli Siberi iiriseid, samuti oli palju päevakübaraid ja päevaliiliaid. Müüjad olid üle mõistuse lahked lobisema taimsetel teemadel, hea küll, et vestluskeeleks oli ebamäärane puu-vene-inglise-läti-viipekeele segu aga no hakkama sai ja mitte halvasti. Mõnega jäid jutud pooleli, korjasin kontaktid kaasa ja jagan teilegi :)  http://www.madaras.lv/  ja http://www.stadibulduri.lv/







Punutisi oli laadal palju, üks uhkem kui teine. Ja kui aia kaunistamiseks punumisi pole aega teha, siis võib ju mõne dekoreeritud/disainitud puuriida tekitada:



Punutud peenrapiire:


Käsitööst oli minu meelest selle laada nael vot see:




Vaimustavad! Oi kuidas tahaks sellist endale ka. Aga tolle suure sipelga hind oli näiteks 300 latti, vat mina kahjuks nii rikas pole. Ma siin just olen mõelnud, et midagi peaks nende suurte lamedate kivide otsa panema, mis murus on. Sellised sipelgad oleks S U P E R aga nohh, eks ma mõtlen midagi muud välja siis.



Ülemisel pildil on mingi taim, mille kohta oleksin tahtnud uurida aga vot läks meelest. Aga ta oli tõesti ilus. Huvitav, mis taim see on?


8 kommentaari:

haavaemand ütles ...

Olen Sinuga väga nõus - minu arust olid ka müüjad VÄGA lahked ja ikka niikaua korrati juttu, kuni kohale jõudis.
Ootan huviga punaste õitega sõstra nime, pildistasin teda hoopiski ühe kortermaja naabruses.

MUHEDIK ütles ...

Ai-vai:) Sa vist pea mõneks ajaks lätlaseks hakkama:)

Kas Sul tuttavat keevitajat pole? Ega nende sipelgate järgitegemine oskaja käes mingi eriline kunst pole.

Mde, siberi iiriste sortiment oli laadal suur küll, aga nad olid enamasti paarkümmend aastat vanad aretised.

Anu ütles ...

Puuriit võitis mu südame! Sellist, aga pikemat ja mitme aknaga oleks mullegi vaja... Kui kunagi jälle puud tulevad siis võtan plaani ;)

Anonüümne ütles ...

Vau kui vahva reis!
Kas see sõstar pole mitte dekoratiivsõstar `Atrorubens`?
Ameerikast toodud veripunane sõstar Ribes sanguineum Pursh.

Ma parem otsin oma blogist selle sõstarde teema üles, jutt neist puna-roosaõielistest tiba pikk siia kirjutada.
Hiline

Nodsu ütles ...

No kas ei ole need nodsud mitte võrratud? Nad võitsid mu südame! :) Eriti need pisemad...

Anonüümne ütles ...

Mulle meeldisid ka väga need kivikujud! Oi, kui ilusad:))) Eks meil tuleb sellised ise kokku klopsida:P
Svea.

Tsiil ütles ...

Selle laadaga on ka selline imelik värk nagu Võhma Juurikaga - olgu lubatud ilm mistahes, ikka on ilus ilm ja lahke rahavas :)

Puuriit meeldis mulle ka ja kogu laada paigutus, ringiratast oli päris hea jalutada.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

No vat, Svea, kuidas me seda teeme? hmmmm

Ma mõtlen ka, et vist mingi sõstar. Nii kahju, et ta ostmata jäi, ta oleks mu istandusse suurepäraselt sobinud. Aga eks laatu tule veel, vaatab sealt siis