kolmapäev, 30. mai 2012

Komposti tehnilised andmed ja situatsioon, mil aednik on rahul ja ei tahagi midagi ümber istutada :)


Sireliheki varjust tuli mul see kevad ära koristada ka mõneaastanekompostihunnik. Ülemised kihid, mis polnud veel korralikult komposteerunud, rändasid punutud korvidesse tarbeaia juures. Kahes esimeses korvis on külvid tärganud, varsti saab sealt tilli-salatit. Kolmas korv ootab alles, et kevadel kokkukraabitud lehed-rootsud veidi allapoole vajuks, alles siis istutab sinna suvikuid ja kapsaid. 
Komposti teisaldades sain ka pisut tarkust juurde. ;P Juurdlesin seal toimetades just, et kui vana see hunnik mul täpselt olema peaks, kui märkasin, et aastad on ilusasti kihtidena nähtavad. Nimelt igakevadised raikaeriku jäägid olid ilusasti alles, eristades erinevate aastate kihte. Nii et õige ta on, et kõrrelised sisaldavad aineid, mis ei lase neil kõduneda. Samuti olid alles kõik purustamata munakoored.
Olgu see edaspidi mulle õpetuseks. :)  Et ...
  • munakoored tuleb purustada
  • ja kõrreliste omadust mitte laguneda, tuleks kuidagi ära kasutada. 


Veel üks tulp Muhedike aiast ootab oma nime:


Väga delikaatse, õrna õiega. Oletan, et hiline lihtõieline aga ega ma kindel pole.

Minu aeda on saabunud TÕELISE RAHULOLU meeleseisund :D Ma vaatan oma kiviaia peenart ja leian, et seal on kõik viimase peal ja parim, mis üldse olla saab.


Ei olegi tahtmist midagi ümber istutada. (Hihhii.) Ainult kerge võimlemine tulpide ja nartsissidega, muud midagi. See peenar on mul tõesti hästi õnnestunud.
Mkmh, eneseimetlus aedniku moodi.


11 kommentaari:

iirisesõber ütles ...

See peenar on tõesti väga ilus ja kui ilus on veel tiigivee peegelpilt!

MUHEDIK ütles ...

Kui juba saab ennast imetleda ja oma tööga rahul olla, oledki iseendale oma igatsuste paradiisiaia loonud. Ja teiste arvamus ei peaks Sind enam üldse huvitama. Aga ma ütlen ikkagi, et Su kivipeenar on tõeliselt kaunis ja täiuslikkuse annab talle vesi.

Kõrrelised, kes ei komposteeru, kasuta mõne põõsarühma all paksult multsiks. Saad pikka aega neid kohti rohimata läbi

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Ma mõtlen ka, et multshiks ... aga nad tuleks vist kääridega pudiks hakkida, muidu need pikad sorakad lihtsalt liiguvad paigalt.
Vesi jah annab imelise nüansi, nagu silmad inimese näos

haavaemand ütles ...

Sinu Õmmepeenar on tõesti kaunis!
Ja mulle hakkavad need punutud korvid ka järjest enam meeldima. Sellised humoorikad.

haavaemand ütles ...

Õnnepeenar, tahtsin ma öelda.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

humoorikad jah, lopergused tulid :D

MUHEDIK ütles ...

Su tulp peaks olema hiline lihtõieline `Pink Diamond`

Unknown ütles ...

Tõesti ilus!

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Ei, pink diamond ta kindlasti pole

mustkaaren ütles ...

ilus!
imeilus!

MUHEDIK ütles ...

Siis ma öelda ei oska,kes see tulp olla võiks, mu meelest mul endal säärast küll ei ole.