esmaspäev, 5. detsember 2011

Detsembrikuine aiandus

Tänane ilm: sooja 1,3 soojakraadi. Sajab lörtsi.

Ometi sain ka lõpuks ajanatukest blogimise tarvis. Aianduslikud tegemised pole ju lõppenud. Nad on lihtsalt köögiaknale kolinud. Esiteks on mul ka oma orhideega tegemist. Huvitav oleks teada, et kuidas teised neid vannitavad? Minu oma kasvab ripp-potis. Umbes üle nädala kallan poti vett täis, nii umbes pooleks päevaks. Ja siis kallan vee jälle välja. Selle aja peale on kooresodi, ma arvan, läbi vettinud küll. Tundub, et talle meeldib see süsteem, kasvatas uue õievarre
Teiseks. Sügisel sünnipäevaks kingiti mulle kolm suureõielist valget krüsanteemi. Seisid vaasis väga kaua ilusad ja kui õied hakkasid norgu vajuma, ei visanudki ma neid ära vaid lõikasin üksnes õied ära. No tundus, et varred on altpoolt kahtlaselt mühklikud. Ja läkski mu soovike täide. Kõigil kolmel lillevarrel on juured all! Praegu siin nuputangi, et kuidas oleks neid parem ümber istutada. Ja huvitav, et mis sort see on. Eks ta üks soojalemb ole. Aga ikka põnev oleks proovida neid kasvatada.

10 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Mina enda orhideed (kuuking) küll vannitada ei julge - äkki lähevad juured mädanema :O Kastan teda lihtsalt vihma-või lumeveega korra nädalas (puhkeperioodil ka harvem). Õitseb kenasti, praegu kolm uut õisikuvart :)
Svea.

mustkaaren ütles ...

Emm... pool päeva vees on ligunemine, aga orhideele piisab paarist minutist vannitamisest-leotamisest tegelikult. Sul on ju kuuking, eksole? Laiade paksude lehtedega ja õied nagu suured lõunamaa liblikad? Yks tänuväärsemaid orhideesid, õitseb mõnikord mitu korda aastas ja õied pysivad väga kaua.
Samas, meil on myygil veel kymneid liike ja sorte, mida edukalt aastaid toas kasvatada saab. Mul on neid yksjagu, kõige vintskemad, kuigi vähesema õitsemisega kui kuukingad, on dendroobiumid, tsymbiidiumid, veenuskingad, kambriad. Neil taimedel on oma võlu.
Käpalisi on looduses u 25000 liiki, hybriide on lugematu arv. Kodudes kasvatatakse neist tuhandeid ja netis on väga ilusaid orhideemyyjate liste.
Oo, ma võin orhideedest kaua rääkida...

mustkaaren ütles ...

Krysanteem on kylmaõrn pysik. Ilmselt on teda mõistlik istutada mõnda kobedamasse mullasegusse, kui korralikud, mitmeharulisemad ja toitumisvõimelised juured all on. Krysanteemi jpt korvõielisi, liilialisi, flokse saab hästi varrelõigust paljundada, ma olen niimoodi jupist juurutanud mh flokse, krysanteemi, raudrohtu, lisaks toalilledele nagu fuksiad-pelargoonid jms.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Kuuking neh.
Aga mulle tundus, et kui ma teda pikalt ei vannitanud, hakkasid ta juured kuivama. Ma ise kahtlen ka, et kuidagi kauavõitu muidu.

mustkaaren ütles ...

Kui kuukinga juur saab märjaks, siis vee imbumine juure sisse võtab mõne hea sekundi aega, nagu vanaaegses fotograafias ilmutamine. Sest juure peal on svamjas kiht, mis vee sisse tõmbab, ja selle kihi kyllastumiseks ongi vaja veidi rohkem vett ja aega kui tavalistel, svammi e velamenita taimejuurtel ja osadel. Velameni ylesandeks on kaitsta sellelsamal veel ruttu ära kuivamast ja vajadusel kinnituda kõvasti puukoore v majaseina kylge, et ka torm taime alla ei rebiks.

MUHEDIK ütles ...

Mul pole köögis aknalaual peale 2 poti rosmariini midagi, polnud vaja suurt kolimist ette võtta:) Mulle lihtsalt meeldivad puhtad aknalauad.
Aga kuukingi on nüüdseks kingitud 11 ja nad asuvad teisel korrusel aknaaluse kapi peal. Igal nädalal vedasin neid vannitamiseks alla ja see oli üsna tüütu ja aegaraiskav tegevus. Ostsin sellised mahukad keraamilised alused, mille põhja panin kivid ja nendele 4 -6 orhideepotti ja kastan 2 x nädalas hoopis pealt. Üleliigne vesi vajub kivide vahele ja tekitab taimede ümber vajaliku õhuniiskuse. Elavad ja õitsevad nii juba mitu aastat. Üks dendoobium on mul ka alles jäänud, teisele meie juures miskipärast ei meeldinud. Vanda elab küll hästi, aga miskipärast õitseda ei taha:( Ehk oskab Kaaren midagi head soovitada, ma päris orhideehaigeks muutuda ei taha, aga kui nad olemas on, siis võiksid nad end siin vähemalt hästi tunda ja kui taim ei õitse, pole ta õnnelik.

Köögikata ütles ...

Minul on kokku 5 kuukinga. Umbes kord kuus tassin nad vannituppa, kus kandilises kausis on väetiselahus. Mahuvad täpselt sinna sisse - 4 nurkadesse ja üks veel keskele. Seal ligunevad pool tundi-tund, kuidas mul meelde tuleb neid pstma minna. Paar korda, kui pole mahti olnud vannitamist ette võtta, olen tibake pealt kastnud, kui tundub, et väääga kuiv juba on. Tunnevad ennast väga hästi.:o)
Mul on hoopis probleem kasvuseguga - enamus, mida poest leidnud olen, on peaaegu mullakonsistentsiga pudi, mitte suuremad terved kooretükid, nagu vaja.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Suviti istus ta mul tiigis kah nii umbes pool päeva ...
Aga hea, et sellest juttu tegin, nüüd olen targem igal juhul!

Mari ütles ...

Ma kardan ka, et pool päeva liguneda on natuke palju aga eks kuukingad ole erinevad nagu inimesedki. No ei saa mina piirduda väikeste ja viisakate söögiaegadega päeva jooksul,ikka tahaks õhtul kaua ja pikalt laua taga istuda:D
Ole lihtsalt ettevaatlik, et lehtede kasvupunkti vesi ei satuks!

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Aaa ei sinna ei satu. See koht on alati veest välja jäänud.