teisipäev, 8. juuni 2010

Segadus ühe hostaga


Meil siin Maurusega läksid taimevahetust tehes hostad ja nende nimed sassi. Aga ühe erandiga said nimed takkajärgi oma õigetele omanikele.
See üks on siis see ilus, mis mulle väga meeldib oma voolitud ja korrapäraste lehtede tõttu.
Tema lehtede suuruse võrdlemiseks panin kõrvale Wide Brim'i lehe kuna tema on just samas suuruses nagu ta on ka Mauruse aias praegu. Nii et siis seis selline, et Maurus arvab, et me kaevasime ta Elegans'i juurest. Aga ta on hoopis teistmoodi, väiksem, korrapärasem, nomaitea...


Kust me ta siis võtsime?! Eile käisime ühes aiapoes, Paide Bauofis ja seal nägin täpselt sarnaseid hostasid ja nende nimi oli hoopis Big Daddy. Äkki läks midagi totaalselt sassi? Kaevasime hoopis mingi teise hosta välja kui plaanisime?
Või ta on ikkagi Elegans aga on kasvult tagasihoidlikum kui Mauruse aias olev eksemplar kuna sattus minu aias kogemata liiga kuiva koha peale? Ta on mul seal kiviaia peenras. Jäin mõtlema, et tegelikult võib seal vabalt mingi kivihunnik all olla ja taim on lihtsalt kuival.

Ootan kõigi arvamusi, kes hostasid kasvatavad, et mis ta siis on, kas kuivale jäänud Elegans või hoopis mingi muu hosta

6 kommentaari:

MUHEDIK ütles ...

`Big Daddy´ pole Su hosta kindlasti mitte. Ta on hoopis ümarama, südaja lehega ja ka lehe struktuur on teistsugune.
Sinu oma on hoopis saledam ja leht süstjama kujuga.
Ka Elegans on ümarama lehega. Nii, et vist ei tule ka tema kõne alla.
Kuna tegemist on noore taimega, siis lehe suuruse järgi ei saa praegu midagi määrata. Aga meenutab ta mulle siiski pigem ´Blue Cadet´i, isegi ´Halcyon´i, viimasel on aga lehtede asetsus korrapärasem, aga võid neid siiski omavahel võrrelda. Selliseid sarnaseid sieboldi hosta sorte on palju ja tundub, et saidki endale selle `Lihtsalt Hosta´:D

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Aga mis Sa arvad sellest, et äkki on ta lihtsalt kuivas, talle sobimatus kohas ja ta on lihtsalt kängu jäänud?

Ja ühel hostal, Regal Splendoril, sellel väiksemal on pojake tekkinud, temast rohkem kui 5 cm eemal. Kui kaua peaks ootama ja laskma tal veel kosuda enne kui ta seal välja kaevata?

MUHEDIK ütles ...

Ta võib olla küll kuivas ja normaalsemast seega väiksem ehk siis viletsama arenguga, aga see ei saa nii oluliselt muuta lehekuju.
Kui see lapsuke on alles tekkinud, võiksid veidi oodata, tal ei pruugi juuresüsteem olla korralikult välja arenenud ja mõnikord võivad need liiga vara eraldatud pojad hoopiski hukkuda. Kui Sa ta praegu üles võtad ja juurekesed on kehvad, pane potiga kasvuhoonesse ja purk pähe, juurdub kiiremini.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Aaa, no ma lasen tal olla siis veel. Mul aega küll

kaaren ütles ...

mulle tundub, et mullas võiks natu rohkem kergust olla, nt turvast vm rammutajat. Värvus & struktuur viitavad savisusele/raskusele, aga mina olen ju teadagi mitsuurinlane- mullaparandussegane...
Tundmatu hosta kohta ei tea öelda muud kui et las kasvab antud kohas selle suve ära. Kui võimalik. Et kosuks.
Kui tänase seisuga lehed rullis, siis arvata et kuiv, lahja või võõras muld hoiavad taimekasvu kinni. Minu hostad on juba päris lopsakad, isegi need, mida sai augustis kolitud.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Ma ikka istutasin ta ümber. Varjupeenrasse. Ma vaatasin, et varjupeenra hostad on oma eluga väga rahul. No seal on märg ka. Mis mulda hosta tahab? Turvast või savist? Meil on tegelikult seal varjupeenras väga pentsik pinnas aga ta hoiab hästi niiskust. Looduses sellist pinnast ei esinegi.