reede, 11. juuni 2010

Esimene saak! Esimene saak!

31. märtsil tegime lastega koos kasvuhoonesse esimesed külvid. Praegu on seal niisugune segupudru, et hoia alt! Till + petersell + porgand + umbrohi + salatitaimed. Ma ei hakanudki rohima, mõtlesin, et las olla veel pisut, et mingi hetk tõmban kõik koos üles, sorteerin ja viskan supi sisse. Täna siis tõmbasingi esimese pussaka üles. No lihtsalt tüütas see umbrohuhunnik ära! Ega need porgandid veel miskit erilist suurust pole aga oi küll olid maitsvad. Lapsed sõid (kõik kolm!!!) ja kiitsid, et paremad kui komm!
Vot see on küll saavutus. Minu jaoks vähemalt küll. Endise linnainimese kohta täitsa hea. Vat neid nippe, mida Muhedik oskab, et kahe kuuga suured kurgid kätte saab või nagu selle kapsaga, pak choiga, et külvab hiljem aga koristab saaki varem ... , vat neid nippe ma veel ei oska. Kui Muhedik kade ei ole, ta võiks oma saladuse avaldada, et mismoodi ta seda teeb?

9 kommentaari:

Eve Piibeleht ütles ...

Sibulat-tilli saame ka meie juba oma peenralt. Varsti salatit ka. Aga porgandit meie majas ei sööda, isegi mitte toidu sees.

deia ütles ...

need siuksed peeniksed porknad ongi just kõige paremad! sellised mahedad ja magusad. ma ka laste pärast pisikese jupikese ikka iga kevad külvan - siis käivad ise ja korjavad sealt. ja nuhh supi sisse jagub kah.

MUHEDIK ütles ...

Ma arvan ka, et porgandita lihtsalt ei saa kuidagi:) ja veel endakülvatuga, lastel ju kohe tulemus silma ja hambaga tunda.

Pole mul mingeid erilisi nippe. Külvitotsikud katan toidukilega ja panen nad vannitoa põrandale põrandakütte peale. Ei pea kastma ega midagi, aga soe jalgealune sunnib taimi kiiresti idanema.Tomat on üleval hiljemalt kolmandal päeval. Kui paar päeva on juba rohelist näha, korjan kileserva veidi üles, et liigniiskuses hallitama miskit ei läheks ja viin kogu kupatuse akna alla valgesse, aga mitte aknalauale, sest klaas on ju aprillis veel väga külm. Akna alla tassin vana köögilaua. Kastan veidi soojema veega kui käsi.
Mitte üht kultuuri ei pikeeri enne kui ilmunud on esimene pärisleht. Muidugi, eks väga palju oleneb ka mullast. Möödunud aastal oskasin sedasi trikitada, et kõik tõusmed surid ära, kasutasin Biolani mulda. Nii eelmistel kui sel aastal Eesti turbatoodete tomatimulda, pean seda kõige paremaks. Kogu tarkus. Ei usu, et Sa midagi teisiti teed.

Hiline ütles ...

Hea on jah varajast saaki saada :) Ma olen juba teist aastat rõdukastis (toas külvan ja esimesel võimalusel viin kastiga kasvumajja) kasvatanud varajast porgandit Market De Paris ja Lysa (eelmisest maitsvam), praeguseks juba mõlemad söödud.
Hea varajane kurk on Elisa, 80 sm pikkusesse rõdukasti mahub 5 taime, sel aastal sain kahjuks ainult 7 kurki - kõrbes koos teiste istikutega kasvumajas kui sõitsin külalistega ringi - vanem lihtsalt unustas kasvuka tööle minnes avada :(
Teiste kohta ei tea sorte soovitada

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Nooo, on ikka teistmoodi küll! Aitähh tarkust jagamast!
Aga teistmoodi on see, et tomatid/ kurgid ikka idanevad kauem mul. Pole põrandakütet ega kilesid peal.
Eks üritab järgmine aasta niimoodi miskit katsetada

Hiline ütles ...

Mina kilet ei kasuta (mul läheb millegipärast kile all muld tiba halli), panen peale klaasitükid, aga jah - aknalaud on idandamiseks külm koht, mul küll õnneks radikas ühe alnalaua all, sama soe kui põrandaküte :)

Anonüümne ütles ...

Ma ei tea, kas see on tark tegu aga mina olen oma külvid siiani ahju otsa pannud. Ja töötab küll!

Tsiil ütles ...

mu laste isa paneb ka pliidi või ahju ääre peale. Saavad soojalaksu kätte. Toimivas köögis on muidugi natuke tüütu pliidirauale panna ja siis tagasi ... aga eks neil ongi alguses rohkem sooja vaja :D

elfriide tramm ütles ...

muuseas, noored porgandilehed on äärmiselt toitainerikkad. ja seal on ohtralt kaaliumi. tasuks salatisse hakkida.