laupäev, 3. mai 2014

Asjalik ja toimekas, kuni külm hakkas.


Enne lõunat oli täna täitsa normaalne ilm. Igati meelepärane. Igati sobiv päevake aias toimetamiseks, arvasin ma. Ja toimetasimegi. Kaevasin siin ja sonkisin seal, rohisin ja kobestasin. Muld on tegelikult päris ok, polegi läbi kuiv puru nagu ma enne arvasin.
Vahepeal jõime teed ja sõime võileibu oma nn paadisillal ja imetlesime/imestasime sinna ise kasvama hakanud sõstrapõõsa üle. Puha õiekobaraid täis. Tal tuleb siit akna alt küll minema kolida, kui terrassi kohendama hakkame, nii et ega neid marju me vist ei saa suhu pista.
Mis puutub marjadesse, siis meie söödav kuslapuu Duett plaanib vist õitsema minna see aasta. Loodetavasti lõppevad need külmad peagi ...

 Peamiselt mässasin täna kasvuhoones. Küllap olen viimane, kes kasvuhoonet korrastab aga noh, mis teha ... hea, et nüüdki sai. Ja sealt, kust sai läbi kaevatud, pisteti kohe seeme mulda. Kasvuhoones on hea julge kaevata -  pole karta, et mingi taime välja kaevaks, mis lihtsalt pole tärganud veel.


Maasse läksid:

  1. mangold Rhubarb Chard
  2. Salat Amerikanicher Brauner
  3. võõr-liivsinep, rukola
  4. salat All the Year Round
  5. aedtill Mammuth
  6. Pak-choi Prima
  7. Brokkoli
  8. peiulilled Sidrun ja Kuldne
  9. Peiulill Lumivalgeke
  10. aednelgid Rozina ja Mon Blan
  11. suur mungalill
  12. Baikali tihashein
  13. Keskmine kelluke Snezana
  14. osteospermum ecklonis
PS.: Ja kui kõik teised käivad erinevates puukoolides shoppamas, siis tundub, et mina "shoppan" omaenese lillepeenras. Muudkui järjest panin kaevates-rohides taimi pottidesse. Pistikust pandud taimed, mis hästi arenenud, nii hästi lausa, et segavad juba naabreid. Või mis muidu vales kohas. Siuhti potti, eks tiba hiljem vaata siis, et kuhu ta panna. Mul siin aias ju teadagi - karmid reeglid - valge tsoon, kollase-sinise tsoon, punaste-roosade-valgete tsoon jne. Üks totaalselt kirju tsoon on ka. Seal tegutsevad ja määravad reegleid mul priimulad, inimesi lastakse sinna vaid eriloaga rohima.

6 kommentaari:

Köögikata ütles ...

Ja mina olen vist ainuke, kel kasvuhoonet pole. Europeenras katteloori all redised ja rukola on tärganud, mingit tillighakatist nägin juba ka. Mõned ettekasvatatud pak-choid viisin ka mõned päevad tagasi sinna, aga osa neist on kindlasti alla andnud, teistega on veel lootust.
Tulin just külakoristamistalgutelt ja ei jaksanud oma aias midagi teha ehkki meil on ilm üsna ok. Aga mu meeleolu on viimastel päevadel nii nullis olnud, et mingit tööindu pole (astusin naisteseltsist välja). Tean, et aiatöö on mõnus teraapia, aga ilmselt on asi alustamises.

Neljandik ütles ...

Mina pole kasvuhoonesse veel nina torganudki. Katsun siin orasheinapeenrast maasikataimi leida hoopis ja kuna ma üle tunni aja järjest kaevata ei jaksa siis pole ka see töö eriti viljakas :)

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Aitäh, seltsis segasem, hea teada, et on teisigi, kes alles kuskil alguste alguses. Minulgi maasikamaa vaid 1/4 kaevatud. Ehk homme ...
Tohoh, Kata, mis sundis sind sedasi tegema? Oli see parim otsus? Selline seltskonnainimene, nagu sa oled?

MUHEDIK ütles ...

Sa pole sugugi oma kasvuhoonega nii hiljaks jäänud, kui 10.05 paiku saad kasutusele võtta, on OK, nii külm on ju veel.
Kas Sa külvad brokkoli kohe kasvukohale? Ei kasvatagi ette?

isehakanud lillekasvataja ütles ...

See ongi minu ettekasvatus. Et kasvuhoonesse. Hiljem harvendan neid ja enamik läheb õue.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Olen igasuguseid ettekasvatamise meetodeid kasutanud ja see on ainus, mis jätkuvalt meelepärane