neljapäev, 20. juuni 2013

Eksperimendid mutihunniku mullaga ja kriminaalpreventsioon


Täna on mul au esitleda oma esimest pistikust saadud põõsakest - harilikku ligustrit. Temast on tasapisi, hoolika koolitamise tagajärjel, saanud igati sümpaatne põõsake ja ta lasti nö. aialoodusesse lahti, et saa nüüd ise hakkama! Enam ei mingit koolitamist, nüüd kasvagu suureks ja ilusaks ja tehku rõõmuga oma tööd: olla täiskohaga põõsas vabakujulises hekis.
Harilik liguster on vist üsna lollikindel taim pistikust paljundamiseks. Panin möödunud suvel ka mõned ligustrioksad mulda, enamik neist on kasvama läinud.
Kasvama läksid ka mikrobioota ja kollane elupuu, värd-forsüütia ja mingi viirpuu ja siis veel mingi, mille nime ma kahjuks ei teagi. Eks tiba hiljem pakun seda pisikest siin lgp. aiablogijatele nime arvamiseks. A no las kogub end veel pisut.

Eksperimendid mullaga. Millegipärast arvavad mutid, et kõikse parem koht oma hunnikuid ajada on just keset meie õue. On aegu, mil ma selle peale ütlen: ool rait, mutionu, aitäh, see kobe muld kulub mulle ära, ja kogun hunniku pottidesse ja istutan sinna mingeid pisemaid taimi. Ja on aegu, kus ma ütlen, et susi sind söögu, mutionu, ja lükkan torisedes hunniku mööda muruplatsi laiali. Sest ega see ilus ole, see suur mullalärakas keset muruplatsi. Aga no mis sa teed, eks ole? Mingi lehtri abil ju mulda tagasi maa alla vast toppima ju ei hakka?!
Aga eile ei saanud ma suurt midagi öelda, sest minust jõuti ette:


... ja kiirelt valmis paar potitäit mudaputru, mõned shokolaadi-muda-koogid, kandikutäis kuuma shokolaadi-muda-kreemi ja pesumasinatäis mudaseid riideid.
Juhhei! Suvi! Radi-rii-radi-rallallaaa. Talvel sellist asja ikka teha ei saa!

........................................

Nagu ma siin tsipa varem juba mainisin, sisustan ma selle suve kursusetöö kirjutamisega, nii et vabandage, kui mu jutt ja kõnestiil vähe omapäraseks muutub. Kuna kursusetöödes ei taheta eriti kuulda minu lemmik-väljendeid nagu: ai-vai, kuda ja mesasja, harjutan siin hoolega poliitiliselt korrektset ja akadeemilist kõnepruuki.
Seniks kuni lapsed õues mudaga mängivad, saan ma rahulikult arvuti taga rahulikult oma kursusetöö teemasse süüvida kuniks mingil hetkel targad mõtted nagu lupsti kuskile kaugele ära kaovad. Kuidas kirjutada referaati kui sul ainest ega praktilist kokkupuudet pole? Ühe taolise vahepausi ajal saigi õue mindud ja aias natuke kuriteoennetust tehtud:


... ehitasime maasikapeenra kõrvale turvamehe ehk hernehirmutise. Ehk hoiab kuritöö ära. Need rästad on ju nagu segased: korra selja pöörad, on põld maasikatest lage. Pahad-pahad linnud. Nagu metsamaasikaid ümbruskonnas vähe! Nokkigu neid!

Järgemööda alustavad roosid. Vist juba kõikidel on pungad küljes. Arthur on see aasta kõige kiirem :)


7 kommentaari:

Köögikata ütles ...

Ehh, mis mõnus mudamenüü!
Aga vat sellest ma mittemutiomanikuna aru ei saa, et kuidas neid hunnikuid ikka niisama murult ära vedada saab - kas maa lohku ei vaju siis?

Ja ma väga loodan, et Sa siin blogis ikka täielikult oma mahlakat kirjastiili ärra ei kaota. See on nii mõnus lugeda.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Ma ise kardan ka, et ei tohi vedada. Pärast peab kurja vaeva lohkude täitmisega nägema. Tuleb leppida keset suve ilusal muruplatsil imelike mullalaikudega :(

Neljandik ütles ...

Oi mutiteema on tuttav teema aga õnneks meil pole mingit eriti uhket inglise muru ka, on selline....naadisegune. Nii et ajan aga jälle ohates hunniku laiali. Palju hullem oli kui mutid eelmisel aastal peenramaale otsustasid kolida ja maasikate ja porgandite keskel toimetama hakkasid - siis olin küll kuri.

MUHEDIK ütles ...

Sul kohe nii põnev eksperimentaalne suvi, küll köögis küll aias:D Ja hea, et neid abilisi jagub, muidu lähebki seal arvuti taga igavaks ja kõht tühjaks. Peakoka kook tuleb ju ikka välja, mitte ei kõrbe ahjus ära

Tii ütles ...

Nii keskendunud nägu sel sokoladipagaril! Kes lapsepõlves mudateraapiat pole saanud, sellele kohustuslik raviseanss või paar ja elu kohe helgem!

Togram ütles ...

Sa kirjutad nii ägedasti! Mõnus lugemine kohe. ISegi kui püüad end siin akadeemilise teksti taha peitma hakata :D

Rästastest ei taha rääkidagi- pahalased sellised ja no minu "ragnari naisese" (loe hirmutis) käe otsas nad istumas ja sädistavad.

Jaksu kirjutamisel!

Helve ütles ...

hallrästad ON vastikud! panin maasikapeenardele katteloori peale, sest võrgu nad nokkisid katki.
mutid püüdis mees mutilõksuga kinni. neli mutti tegid ikka kohutavat künnitööd, nüüd on kena tasane maastik aias.

mudakoogid on mõnnad! tore!

mõnusat suve jätku!