teisipäev, 28. veebruar 2012

Ärka üles, Lillekasvataja!

Ärka üles, veebruar saab kohe läbi ja märts, esimene kevadkuu (einoo tere, kevad, lumehunnikud ja tuisk!), on käes!


Nojah, keegi peab ju koerajunne korjama hakkama, puud tahavad lõikamist, seemned külvamist ja kevadplaanid korrastamist. 


Hmmmm, seemneid ma juba ostsin ja kahte sorti tomatid (Tolstoi ja Citrina), okra, paprika,petuuniad,  suvedaaliad, hõbepael ja basiilik on külvatud. Muuga ei janda, ootab kuni saab külvikastid kasvukas toimima panna. Niigi küll ju? Kevadine aknalaudade ummistus on garanteeritud.
Kuniks seemned teevad, mida seemned tegema peavad, korrastan kevadplaane ja raamaturiiuleid. Avastan uusi ja avastan vanu:


Ostsin hiljuti Turovski "Loomalood", väga hea raamat! Väga hea, soovitan! Lastele ka meeldib väga.
Ei tea, kust saaks suhkrupeedi või tubaka seemneid? Iseasi, et mida ma selle tubakaga peale peaksin hakkama ... aga noo õpiraamatus on väga ilusasti kirjas:




15 kommentaari:

Meeli ütles ...

Suhkrupeedi seemet meil millegi pärast ei müüda. Paar aastat tagasi otsisin netist ja lähimad müügikohad olid Läti, Rootsi ja Venemaa. Ainult et kõik seemned olid GMO'd. Soiku see asi mul jäigi.

Eve Piibeleht ütles ...

Tubakaseemneid olen ma päris mitmel pool näinud, olen isegi kasvatanud. Aga plotski- ja piibutõmbajat pole minust veel saanud.
Mis selle suhkrupeedi ladinakeelne nimi võiks olla, võiks huvi pärast otsida.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Minu targas raamatus aastst 1940 polegi ladinakeelset nimetust, küll on aga suhkrupeedijuurika-õlle tegemise õpetus :D

Eve Piibeleht ütles ...

jajah, puskarit saaks ilmselt sellest ka destilleerida :DDD

MUHEDIK ütles ...

Tubakataime on niisamagi ilma plotskita ilus vaadata, aga ümbruskonna mesinikud Sulle selle eest aitäh küll ei ütle:)

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Muhedik. Mispärast nad aitäh ei ütle?
Meil mesinikud õnneks suht kaugel kõik

A seal mitu retsepti. Osa on alkoholivaba mõdu oma. Aga nooh, mul pole veel seemneidki...

MUHEDIK ütles ...

Mesilased armastavad tubataimi, ilusad lilled ju:), aga mesi sellest tuleb hirmkibe.

Hmmjaa, puskar, mõdu ja õlu, piibud, tobid ja muu värk, no on alles vallatu seltskond kokku saanud:D

isehakanud lillekasvataja ütles ...

:D pane või aiablogidele vanusepiirang peale

Eve Piibeleht ütles ...

seemnemaailmas näib olevat, kui see ikka on õige asi
http://seemnemaailm.ee/index.php?GID=12618
... ja kui sa oma blogist neid kinnitussõnu maha ei võta, siis ma rohkem ei kommentaari, mul hakkavad nendest silmad vett jooksma

isehakanud lillekasvataja ütles ...

ma tellisin nad seemnemaailmast juba ää

proovin maha võtta, nad on tõesti tüütud

isehakanud lillekasvataja ütles ...

kas õnnestus?

haavaemand ütles ...

Kuskil netiavarustes kolades leidsin ka tubaka variegata variandi. No küll oli ilus!

Tii ütles ...

Lehetäid hoidku nüüd alt! Minu lapsepõlves oli vanaisal paar tubakapeenart, mille lehed ta töötles piibutubakaks. Olid ka mesilased, erilist probleemi minu mäletamisel ei tekkinud mee maitsega. Ma ei tea, kas midagi ka ette võeti, et mesilased tubakas liiga palju ei maiustaks. Suhkrupeeti kasvatati ka ja kasutati peale loomasööda veel talvel piparkookide küpsetamiseks seda siirupit. Vist ka koduõlleks. Lapsena sobis küll. Hiljem, järjekordse suhkrukriisi ajal loodi lausa suhkrupeedikooperatiive ja müüdi peedid päris suhkruvabrikusse. Kasvatasin isegi peenrajupil. See siirup on ikka üsna vastiku maitsega, ei aidanud nostalgiline lapsepõlvemälestus ka seda maitsvamaks muuta! Aga huvitav korraks proovida.

mustkaaren ütles ...

Mul on kogunenud Nicotiana sylvestris ja N. rustica seemned, (1 neist ostsin paari n2dala eest Rimist, teine p2rineb eelm a Bauhofist) aga kummast piibutubakit tehakse, ei m2leta:)
Kellel h2da suur, ajab samakat ka k6rvitsa-6unamaitselist.;)
Veel 1979. paiku tegi mu vanaema peedisiirupit, nii vaene aeg oli:D
Igasugu head raamatud on tohutu kaalukad ja ma ootan huviga, mida p6nevat meie riiulitel veel leidub!

Köögikata ütles ...

Need nupuka aiapidaja kavalused peaks mul ka kuskil olema...