reede, 30. september 2011

Filigraanne ...

Sügise kallal ikka jorisetakse, et see pole hea ja too pole kena. No et porine ja pime ja ... eks ma ise jorisen ka loomulikult. Aga te vaadake kui imelisi vaatepilte ta pakub, see sügis. No näiteks minu aiatiigi põhi:


Justkui allikas päris ehtsas looduses või siis kõikse nooblima kvaliteediga moodne telekas. :)
Ja mõni taim on äraõitsenult eriti omapärane ja huvitav:



Tegelikult oli mul tahtmine kangesti lobiseda ka sellest, et mis ma Tallinnas kuulsin ja nägin, just aianduse koha pealt aga kuna fotosid pole ja aega ka napib, siis jäägu see järgmiseks korraks. Nii palju ikka mainin ära, et nägin ühes aias kahte ülisuurt jalaka leinavormi, üks neist oli kui värava varikatus. Ääretult huvitav nägi välja. Ei tea, vanad nad olla võisid? No et kui sellise jalaka alt täismees püsti läbi käia saaks?
Ja äraütlemata palju nägi aedades hortensiaid, iseäranis roheliste õitega. Ilusad õitsevad hortensiad teevad mind tsipa kadedaks. Mul on aias see tavaline, no mitte ei taha õitseda. Ei tea, mis tal viga on.
Aga see-eest tunnevad sõnajalad mu aias end päris hästi. Ja pärast paariaastast kolimist leidsin ka oma kivi-imarale hea koha: kiviaia-peenras loomulikult.


Ja seal kasvab ka mingi mulle tundmatu loodusest korjatud pisike roomav sõnajalg. Mis ta nimi on, vat seda ma ei teagi. :(


Seal kivide vahel on nad nii lahedad!


Väga peeneid mustreid võib kohata.

5 kommentaari:

MUHEDIK ütles ...

Televiisor on Sul imeline, vaja oleks sinna veel paar roosat koralli lisada:D

Hortensiad on veel hullemad õgardid kui roosid ja joovad kui jõehobused. Selline kuiv suvi pole üldsegi nende jaoks.

Mina ei jorise sügise kallal, mu meelest võiks ta uue aastani kesta:)

Tsiil ütles ...

Kestku jah selline sügis. Väga kaunis veesilma põhi, no nagu Saadjärve vaataks :) Huvitav, et minugi lombikeses vesi on selge.

Minu aedhortensia nirutab valel kohal: liiga kõrge ja kuiv ja ma ei ole teda lõiganud ka, aga kevadel oleks võinud.
See, kes elab räästa all, muutus augustis ilusaks. Nojah ja siis osakest Thela s.takoormast oleks ka vaja.

Köögikata ütles ...

Ilus tõesti.

mustkaaren ütles ...

Vee-teevee on mu lemmikkanal:) st eelistan tiigi- & akvaariumivaateid inimeste seebistele sahmimistele.
Tore. Ilus. Ka mind huvutab, kuidas Su tiik selge & puhas pysib.
& kirjutan ka alla ilusa & pika sygise taotlusele.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Head asjad tiigile on sage vihmake (no see on looduse poolt) siis vist ka see vesikatk (Mauruse käest, temagi kiitis) aga seda taime tuleb vahest natuke harvendada st. peotäite kaupa välja katkuda.
Ja kuskilt ma lugesin, et turbaala tiigi kõrval on väga hea, teeb vee happelisemaks ja mul see turbaplats tõesti ju tiigi kõrval. Ja pärast tolle artikli lugemist lisasingi paar peotäit turvast.
Mul ta ju peaaegu, et täitsa lagedal, päike paistab otse peale. Tünu sellele kipub vetikas kuumadel ilmadel võimutsema aga eks ma siis lasen külma vett juurde ja korjan vetikat käsitsi välja. Shashlõkivardaga on lihtne moodus. :) Et sealt kust käsitsi ei ulata, sinna torkasin varda, keerutasin ja see roheline sodi oli toki ümber nagu lõng värtnal.