reede, 15. oktoober 2010

Lumi

Juba paar päeva on taevast väheke lumesarnast asja tulnud. Täna hommikul on aga maa valge.
Tea, kaua see kestab?
Ma oleksin nagu ette aimanud, koristasime lastega just ükspäev viimaseid õunu. (Sibulõunad, mu lemmikud!) ja tarisin viimased toataimed tuppa. Täpsemalt öeldes: alpikanni, tema meelest pole sügis, on kevad hoopis, ajas hoolega lehti ja pungi aias tiigi kalda peal. Ja olin ka viimasel sibulillede ostmiste aegu soetanud muu hulgas omale ühe scilla peruviana sibula. Esimese hooga istutasin ta maha. Teise hooga kaevasin uuesti üles ja pistsin lillepotti ajatuma. Millegi pärast ei oska ma kuskilt selle taime kohta inffi leida. Liiga palju tuleb googeldades ette ilusaid õie-pilte tekstiga, et vaat kui ilus ja muud ei midagi. Kuskilt küll lugesin, et ta olla Alpide taim aga see sibul ei näe sedamoodi välja, et ta eriti külmakindel oleks. Mis selle ühe sibulaga siis ikka riskida.
Ma olen jube rahul, et sibullillede valik on poodides nii suur nagu ta on. No igasuguseid imesid müüakse. Peab hakkama tarkust ilmutama, et mida võtta ja mida jätta.

Tegelikult ma tahaks, et nüüd kohe tuleks kevad. Hirmus tahtmine on aias siblida, istutada ja tiigipeenra jätku ehitada. Tjah, mis teha, kell kukkus ja meid visatakse aiahooajast välja. Bäääääää.
No niipalju saab, et raamatuid lugeda, ajakirju sirvida, omaenese aiaraamatut täita, seda küll. Täna hommikul sain omale (parem hilja kui mitte kunagi) Kodukirja Aed numbri, augustikuise. Seal keegi proua A on osalenud moonide pildistamise konkursil. Mõtlesin, et küll on ilus roosa moon tal ja et äkki annaks sellele proua A-le augu pähe rääkida, no et kui tal üle on muidugi, et äkki, no et kui kevad ükskord jälle tuleb (loogiliselt võttes, ta ju tuleb ikka, eks?), no et siis üht juurikajuppi? Seemneist tuleks ju miskit muud juba?
Nojahh, head talve teile kõigile. Ärge külmetaga, pange villased sokid jalga ja müts pähe!

10 kommentaari:

Eve Piibeleht ütles ...

Minu poolest võiks kah kohe kevad tulla, hea meelega jätaks selle vastiku talve vahele. Meil küll lund pole olnud, isegi mitte korralikku öökülma, see-eest tuul lükkab pikali ja juba mitu päeva järjest, täna öösel oli eriti hull, mitu korda mõtlesin, et katused lähevad.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Suvi oli liiga ilus. Kahju loobuda.

deia ütles ...

ehhee - kui ma neid sibulaid maha toppisin, siis mõtlesin ka, et nüüd võiks kohe kevad tulla :D
Aga tegelikult ilusa ja lumise ja valge talve vastu pole mul midagi. Mina jätaks selle praeguse porise ja lögase aja vahele :D

MUHEDIK ütles ...

Ma olen rohkem Deiaga nõus. Armastan talve. Ja eks see aed vajab ju ka puhkust.
Aga ma oleksin ka südatalvel nõus istutama ja kaevama seda kohta, mis mul äkki pähe turgatas:). A vbl peavadki ideed selginema ja laagerduma.

Hiline ütles ...

Eh, see lilleke on ju 8-9 vööndi taimeke, isegi Mgladbachis (saksas) kasvatadakse konteineris, talveks tõstetakse terassile.
Kasvatamisest siis niipalju:
4 osa turvast, 4 aiamulda, 1 head komposti, kasta kui muld kuiv, ei talu liigniiskust (sibul läheb mädanema), taim igihaljas, ainult paar kuud (juuli-august) puhkeperiood. Tahab head valgust, kuigi piisab paarist tunnist päikesest. Paljuneb aeglaselt, ei pruugi igal aastal õitseda kui sibul pole jõudnud vajaliku suuruseni kosuda.
Sorri kui jutt tiba segane, kirjutasin telefonijutu kohe eesti keelde tõlkides ja panin siia siis niipalju kui paberile jõudsin kribada.

MUHEDIK ütles ...

Ma ei tea, kust Sa seda inffi otsid, aga mu meelest on kogu internet teda täis, kasuta ikka google´i otsingut
http://www.paghat.com/scillaperuviana.html
ja

http://www.paghat.com/scillaperuviana.html
lehti on seal veel ja veel, aga neis kahes on põhiline olemas
muide, ta on väga mürgine

MUHEDIK ütles ...

kogemata panin 2 samasugust linki

http://www.gardening.eu/plants/Bulbs/Scilla-peruviana/2654/

Anonüümne ütles ...

Mina pidin täna arstile ja apteeki sõitma. Suverehvidega! Kui olin auto puhtaks rookinud, tekkis kahtlus, kas ma üldse kohalt minema saan. Sain! Aga minu jaoks on talveks ikka veel vara. Haige laps oli see-eest üliõnnelik.

Tsiil ütles ...

Jah ega enne loobuda ei saa, kui maa külmunud ja novembrituul kõrvades vilistamas.

Maalehe ilmatargad väga külma talve ei lubanud, näis.
ma tean, et veebruaris muutun kärsituks ja märtsilume peale olen juba kuri :)

Köögikata ütles ...

Sõitsime reedel viljandist teatrist kodupoole, suverehvidega. Kui Tartu maanteel peale mitme auto vastu- ja möödakihutamist kraavis rekka otsa sodiks sõitnud sõiduk oli, keerasime juba kohe vaiksema Piibe poole ära. Aga kraaviskäimise jälgi oli kuhjaga ka sel teel. Koerus tegime peatuse ja ronisime naistega nagu jaapani turistid autost välja 10-sentimeetrist lund nautima ja koerust tegema. :oD
Mina ühinen Muhediku ja Tsiiliga. Algul on talv ikka tore ja mõnus, kui ise oskad ettevaatlik olla.