laupäev, 6. veebruar 2010

On aeg hakata atra säädma


Ilmateade lubab ilusaid talveilmu veel kauaks. Ok. Mis siis ikka. Aga kui sirvida oma blogi kevadisi postitusi, näen, et möödunud aastal õitsesid 14.-l märtsil mul juba lilled.
Esialgu küll ei ole õues küll märkigi millestki niisugusest, mida võiks kevadeks nimetada. See-eest on keegi meil taeva triibuliseks rapsinud.


Lennukid, muidugi mõista.
Seemnete ja istikutega kaubitsevad netipoed on oma kaubavalikud juba välja pannud. Käisin kah silma nuumamas. Huvi pärast lõin kokku, et kui suure summa eest ma ostaks. Arve tuli 3700.- Mkhm! Ja seda, muideks, ainult ühest poest!
Ühesõnaga: ma jätsin silma nuumamise pooleli ja otsustasin hoopis kõhtu nuumata.
Meil oli kapis jupike lambaliha. Tavaliselt küpsetab mul lammast mees aga siis ma pole rahul sest lambaliha jääb kõva. Seekord tegin siis mina ühe Armeenia pärase hautise:


Pruunistasin lambalihatükid ja segasin nad tomatite, sibulate, aedubade, kõrvitsa, paprika ja kuivatatud aprikoosidega. Maitsestasin rohke peterselli, sibula, chillipipra, koriandri ja köömnetega. Soola panin ka muidugi.


Kui liha pruunistatud, kuumutasin samal pannil ka pisut vett. Sellest sai kaste. Siis kõik kaanega hautamispotti ja tulem oli super! Vahest natuke liiga piprane. Aga minu meelest oli hirmus-hirmus hea ja liha oli mõnusasti pehmeks haudunud. Mehele muidugi ei meeldinud. Ütles, et hautises liha pole enam õige liha maitsega.
A mis ta kobiseb, närigu toorelt siis.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Aiahooaeg on alanud. Tomatitaimekesed (need amplipoti omad, sordinimi Cherrola F1) on pikeeritud. Järgmise satsuna läksid potikesse idanema hõbepael, lobeelia ja mehhiko vanikkuljus, sest nii otsustas seemnevalikukomisjon:


Seemned on pärit Seemnemaailmast, nagu ikka. Vaatan, et mida aasta edasi, seda enam on seemnete valikus ülekaalus köögiviljad. Lilleseemneid olen ostnud muidugi ka aga valik on üha enam kuidagi konkreetne ja asjalik. Teada tuntud taimed kõik. Nagu ei kisu enam eriti eksperimenteerima ja katseid tegema. Kisub väga traditsiooniliseks. Kabatshokk, kurgid ja oad. Lilledest nelgid ja tokkroosid. Ma hakkan muutuma igavaks ja traditsiooniliseks. Ainukesed "uued" on porgandid ja salveid see aasta. Nojah, ja tomateid pole ma ka tegelikult varem ette kasvatanud.
Järgmistena lähevad mulda vist basiilikuseemned. Ülejäänud kraam ootab märtsikuud või isegi aprilli, eks näeb

3 kommentaari:

MUHEDIK ütles ...

Lambale haki alguses juurde veel värsket ingverijuurikat, saab eriti hea:)

Ma pole küll veel miskit külvanud, aga tundub küll, et taimed hakkavad ise tasapisi kevadet tunnetama. Mul sügisel kööki toodud tshillipipar hingitses terve sügise pimedas, aga nüüd hakkas õitsema nagu meeletu ja on ka korralikult viljunud juba. Vot siis.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Muideks, ka minul on nii mõnigi toataim viimasel ajal hoogsalt kasvama hakanud. Vist see lumerohkus annab tubadesse valgust juurde

kaaren ütles ...

Valgust on tõesti rohkem. Minu ohtrad julmad loom/taimkatsed näitavad, et kõige sygavam puhkeperiood jääb nov-jaan sisse, veebruaris hakkavad juba nt pelargoonid õitsema ja kannatuslill ning viinapuu võrseid ajama. Siis on ka mõtet mitmeid kylve teha, mitte enne. Kunstvalgus isegi spetstorudega lambist pole see, mis päris päike.