laupäev, 27. juuni 2009

Appi kui nunnu ja kiviktaimla

Ega mul rohkem mägisibulaid polegi kui see üksainumas: Aga "appi kui nunnu!" ta on!!!
Loodetavasti tunneb ta end minu juures hästi sest nii "appi kui nunnut!" mägisibulat võiks kohe rohkem olla.
Ja üks küsimus targematele: minu helmikpööris on tekitanud mitmeid varsi, ehk pisipuhmakesi.
Ja ma ei saa sellest puhmast aru, et kas nad on kõik ühe juure otsas vai ei. Kas see on lihtsalt üks ja seesama taim vai on need pojakesed ja mul on õnn seda toredat taime natuke paljundada?
Kahjuks on KKauniks foorumiga juba pikemat aega midagi korrast ära, mul on tegelikult veel igasugu pisemaid aianduslikke küsimusi aga ei saagi sinna oigama minna.

4 kommentaari:

Kadakas ütles ...

Nunnu on tõega nunnu!

Seal pole üldse vahet, kas väiksel helmikpöörise rosetil on omaette juured all vai mitte. Vüta sealt see rosetike, jäta paar lehte külge ja pista mulda otsese päikese eest varju - kasvab nigu mühinal.
Hr. Kähr küll ütles ühe oma helmiku kohta, et too ei taha eriti juuri alla võtta, aga mulle pole selliseid ette juhtund.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Selge! Suur aitähh info eest!

MUHEDIK ütles ...

See kuidas helmikpööris "jalad" alla võtab, oleneb sellest, mis liigiga on tegu. Kui Sul on H.sanguinea või H. x brisoides, siis on neil juured all, nii, et saad kogu puhmast jagada. Kui on tegu ameerika päritolu H. micranthaga, siis tal kohe juuri all pole, aga võid lõigata ja parem on siis potiga kasvuhoonesse villu panna ja katta pott purgiga, siis ei ole ka läbikuivamise ohtu, sest seal all tekib kondensvesi ja kastab veidi pott kastab end veidi ise. Lehti võid rosetil aurumise vältimiseks vähemaks võtta. Kasvatad nagu juurepistikut ikka.

Köögikata ütles ...

Nunnu jah see mägisibul. Loodan, et tal ikka mitteõitsevaid isendeid seal ka on, sest õitsev mummu sureb sügisel.
pritio - no iludus jah.