esmaspäev, 3. september 2007

Sügis käes

Ilus värviline aeg. Peaasi, et öökülmad liig vara viimastele õitsejatele kurja ei tee.


Astrid. Neid sai tänavu ise külvatud, sai ka kevadlaadalt juurde ostetud. Just tore, et nad kõik puha erinevad on. Ilus on neid suuri tupse tuppa vaasi tuua ja ka kooliminejale oli kena kimp kaenlasse pista.




Astelpajud.

Meie aias juba vist neljandat/viiendat suve. Kuna meil siin kõrge ja kuiv pinnas, siis on nende areng üsna aeglane. Eelmine aasta olid esimesed marjad, parajalt palju, et ära proovida saaks. See aasta on juba pisut rohkem. Sai kooli alguse tähistamise torti kaunistatud ja jagub ka mahla teha. Või proovin hoopis likööri teha.
Sordinimi oli vist Avgustinka. See kevad sai võsusid ümber istutatud, sest emastaimi oli mul algselt küllaga, isastaimi vaid üks. Näha on, et minu istandus tahab vist iga aasta 3-4 taime anda. Esialgu võtab nad rõõmsasti vastu ja istutab soodsamalt ilusti ridadesse, hiljem vast enam mitte. Palju mul neid ikka vaja on.
Varasuvel oli ilus vaatepilt kui õitsesid valged poeedinartsissid ja roosad lopsakad papagoitulbid, taga taustaks hõbejased pajud. Selliselt muinasjutuliselt.
Oma aia ja võõramaa kraam köögis:

tekkis tahtmine väljamaa kraami proovida, et miskit uut ja huvitavat. Cous-cous, ajalooliselt vist üks esimesi kiirtoite. Valasin keeva vee pudruainele, segasin kahvliga sõmeraks, lasin kausis jahtuda ja nö. kausikujuliseks vajuda.
Kõrvale tegin kanasousti kohalike aedubade, küüslaugu, sibula ja maitsestasin väljamaise koriandriga.
Kogu selle kupatuse kaunistasin siis kohalike aiasaaduste, keedetud munalõikude, konservmaisi ja kikerhernestega. Kikerherned tarisin Prantsusmaalt siia, polnud varem miskit nendega teha osanud. Nüüd lihtsalt leotasin veidi ja keetsin soolvees pehmeks, muud midagi. Väga maitsvad, muideks, sellised herne ja pähklite vahepealsed asjad.
Rahvas oli söögiga rahul, üks huvitav erinevus tekkis küll selle va cous-cousi puhul: perekonna naisliikmeile meeldis ta üsnagi kui meespere tegi selle pudru maani maha ja rohkem seda süüa ei taha.
PS. Sain naabrinaiselt oma pojengidele lisaks kaks uut, üritan praeguste seenevihmalistes päevades leida aega neid maha istutada. Samast sain ka valge sügisastri ja paar ebaküdooniat. Eks kevadel näeb neid siis lähemalt.

9 kommentaari:

natuke aednik ütles ...

me peres "kuskuss" söödavate toiduainete nimistus koos makaronide-pasta ja riisiga, aga vot kartulit ei sööda. aastas saab hakkama 10kg kartulitega, ja seda siis 5liikmelises peres. massiliselt läks kartulit ainult siis kui ma viimase lapsega rase olin - keedukartul kastmega, keedukartul moosiga, keedukartul jäätisega jne.

kaaren ütles ...

Elagu astelpaju! Qigi meie maja & aed karjuvad muudegi asjade j2rele, olen ka 4se astelpajupere murecenud. Mammusid ehk hiljem:)
Pojengid kah elagu.

kaaren ütles ...

q tohib kysida: mitu & mis suuruses last Sul on? Meie, muide, saacime oma tytre 3. klassi poolemeetrise t6up2evalillega:)

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Tohib ikka küsida. Mul on 12 aastane poiss, 1,4 kuune tidrikas ja detsembri keskpaikas peaks ühe veel saama, sugu seni teadmata

Anonüümne ütles ...

õnne siis !

Mari ütles ...

tore Sinu tegemisi vaadata ja loomulikult palju õnne uue ilmakodaniku puhul!
Ma ei jõudnud terve suve blogima, nüüd laadisin natuke sügispilte üles, tule vaatama:)

Naano ütles ...

Tere jälle, üle pika aja! Ma ei oska nende välismaa tellimuste kohta suurt midagi kosta. Isiklikult ma väga kallistest kohtadest tellinud ei ole. Igal lehel on tavaliselt postikulud kirjas. Näiteks olen ma tellinud Inglismaalt seemneid, postikulu 25 krooni. Tartust Seemnemaailmast tellides on postikulu 35. Seemned muidugi kallimad, aga mitte oluliselt ja u. 5x rohkem pakis ning kvaliteetsemad. Nii, et kuidas võtta. Mõni koht tahab krediitkaarti, mõni saadab arve koos taimedega. Ma olen senini väga rahul, mida ei saa öelda kohalike taimepoodide kohta. Mujal maailmas ei saa firmad endale sellist sortide segiminekut ka lubada, sest siis poleks nad vist eriti usaldusväärsed ja äri kannataks. Ükskord on jama olnud, see oli Eesti Posti süü ja taimed natuke põdesid, aga jäid ikka ellu. Mul on enamus taimi Hollandist ja Inglismaalt ja julgen küll seda väljamaalt tellimist soovitada. Aega ei võta ka kauem, pigem tulevad kiiremini kohale, kui näiteks Plantexist.

Naano ütles ...

PS. Tellimiseks läheb kas täna õhtul või homme, sest seekord tellime sõbrannaga kahepeale ja ta veel valib. Tellin siis Sulle Green Wave tulbid ja annan teada, kui käes, et mis edasi. Sa vaata mu blogis seni ringi, kui nagunii paki saatmiseks läheb, ehk tahad midagi veel. :) Aga kuldtähti ei leia.

Naano ütles ...

Veel PS. Detsembri keskpaik on VÄGA HEA aeg sündimiseks! He-hee, tean omadest kogemustest.