esmaspäev, 7. september 2015

Roomav aster Snow Flurry

 Eile jõudsin järeldusele, et vihmavahe on juba parasjagu pikk olnud, et maa on tahenenud ja ma võin jätkata oma poolelioleva kaevamistööga.
Alustasin sellest, et lõin labida maasse ja kaevasin välja roomava astri Snow Flurry. Huvitav taim - jõudsin järeldusele, et sellest tuleb eraldi blogipostitus teha.
Taim ise on ilus-priske, maapealsed võsud on erineva pikkusega, mõni pikem (ehk kuni meeter isegi) enamik umbes poolemeetrised. Kui taim välja sai kaevatud, lagunes ta laiali. Iga võsu oligi eraldi, seda annaks ka väga lihtsalt jagada, juhul kui mõnel veel ei ole (aalujad).
Kas see taim läheb umbrohuks? Kindlasti läheb, kui tal vale kasvukoht on, arvan mina. See roheline persoon tahab RUUMI. Vaba kohta, kus saab vabalt lebotada. Oletan, et vot see aster on nüüd see kivimultshi taim. Mina istutasin ta praegu nn teisele korrusele, kiviaia peenra kõrgemasse kohta, lootuses, et hakkab sealt allapoole voogama. Aga ma mõtlen veel. Ehk tõstan ta veel madalamasse. Pinnakatjaks keerdoksalise sarapuu alla. Nimelt on seal teisel korrusel sellise taime jaoks üks viga - umbrohud naat ja orashein. Ma olen sedasama kasvukohta iga aasta järjekindlalt läbi kaevanud ja saanud "saagiks" mitu ämbrit priskeid, rasvaseid juuri. Ja nii jääbki, ma kardan, sest nende suurte kivide all on neil "staap" või sünnitusmaja, nimetage kuidas tahate, sealt nad igal juhul tulevad. Ikka uuesti ja uuesti. Kivid on suured, mina neid enam ei liiguta. Keegi ei liiguta, sest paika pani nad traktor. Alt urgitsemisest ei piisa.
No vat. Aga sellise roomaja alt on seda rohelist prahti paha kätte saada. Nii et vist ikka kolin ta allapoole.
Loodetavasti hakkab ta see aasta õitsema. Väga põnev oleks teda täisõites näha. Möödunud aastal oli tal pungi küll aga esimene külm oli liiga krõbe


Naabriteks oleks seal harilik luuderohi, mis vapralt üritab sellele nn teisele korrusele ronida.


Tjah. Sellega olidki kõik aia-tegemised tehtud, sest järjekordne vihm (vihm?!?!?! See pole vihm, see on see va oavars!!!) lõpetas jälle kõik aiatööd.


7 kommentaari:

Rahutu rahmeldaja ütles ...

Selle astri puuduseks ongi väga hiline õitsemine aga umbrohuks see tegelane ei lähe, vähemalt minul pole läinud. Korra on uhkes õies ka olnud, oli ilus küll :) vihmast on SIIBER :(

Anonüümne ütles ...

Ma oleksin küll sellest astrist huvitatud, kui mõni jupike üle jääb. maurus

Köögikata ütles ...

Seda Sa nägid ise ka, et minulgi on ta tänavu hullult vohama hakanud ja kõigi teiste asjade vahele roomanud. Mul jõudis ta möödunud aastal õitsema hakata küll ja õisi jagus kevadeni.
Aga see kividealune umbrohusünnitusmaja on ka mulle peavaluks.

Tsiil ütles ...

Võib-olla lauspäikeses õitseks varem? Vot ei tunnegi seda taime. :)

Anonüümne ütles ...

Tsiilile: sulle sinna müüri peale võiks ta sobida ju hästi? maurus

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

Vat Köögikatal oli ta minu meelest ühe priske pesa teinud, kust varred välja vonklesid, justkui ta oleks lihtsalt lamandunud. Minul oli neid pesasid kolm ja hõredamad. Anna võimalus ja ta läheb ülbeks, ma ütlen.

Suvelilleke ütles ...

Ma sain selle astri kevadel Futult. Ootan huviga, mis tuleb enne, kas esimene külm või astri õied.