pühapäev, 26. oktoober 2014

Kokkuvõtvalt: okkalised


Lõpetasin täna rooside muldamise. Väikese roniroosi Iceberg(see aasta muretsetud) matsin üleni mulla alla. Suurema - Indigoletta - matsin mulla, kuuseokste ja puulehtede alla. Kõige otsas veel kile kah ja kivid servades raskusteks. Indigoletta on ilus õitseja aga see suvi ei teinud ta ühtegi õit. See puulehtede ja kilega katmist nägin kunagi ammu (tsirka 15 aastat tagasi) telekast Tallinnas, ühel rooside kasvualal. Korra olen proovinud. Toimis. Aga samas see proovimine jäi aega, kus ma ise kriitiliselt oma aia-tegemistesse ei suhtunud. See tähendab, et pole midagi üles tähendatud, et milline talv tookord oli. Äkki oli pehme talv ja roos oleks säilunud ka ilma selle ehituseta.
Ma nagu natuke kahtlen kah selles eksperimendis aga eksperimenti peab tegema, muidu ei saagi tõde teada. Nimelt olen varem ju maha painutanud ja mullanud ja kevadel on küll ilusad oksad välja tulnud, kuid esimene kevadekülm on oksa ära võtnud ...

Okkalised on ikka ilusad:






8 kommentaari:

Eve Piibeleht ütles ...

Hmm, kile alla ma küll ühtegi roosi ei paneks...

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Ma ise mõtlen ka, et see kile on üks kahtlane värk ... aga ma pean seda asja katsetama

Rahutu rahmeldaja ütles ...

kui ei katseta ei saa kunagi teada :) okkalised on ikka täitsa taevalikud ma arvan, alati :D

Tii ütles ...

Su männik/kuusik hakkab juba täitsa ilmet võtma. Kui juhtub et roniroos su õrna hoolitsust üle ei ela, siis järgmiseks võta Pohjantähti. Täiesti külmakindel. Meie aias küll on Flammentantz kah alati toe peal püsti ja katmata talviti..

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Põhjatäht on olemas ja Flammentantz kah.
Ja ega see kile ei suru seda lamedalt vastu maad, pildil tundub kuidagi lömmis mu ehitus. Ta on tegelikult üsna kuhikjas

Anonüümne ütles ...

Asi pole niivõrd vastu maad surumises, kui umbsuses, kile all hakkavad tihti paljud talvituma pandud taimed hallitama. Siis peavad sul otsad olema tuulutusavadega, nii nagu Mart Ojasalu oma roosiraamatus aastaid tagasi soovitas. Nüüd on aeg edasi läinud ja katmismeetodid ka teised. Ja muidugi - kõik oleneb ikka talvest!

Anonüümne ütles ...

Anonüümne=maurus

Tii ütles ...

Mis see minu asi on ja autoriteedid ei tea midagi, kuid miskipärast selle mehe roosid jäävad reeglina ellu: http://maakodu.delfi.ee/news/maakodu/aialeht/lugeja-kusib-kuidas-loigata-ja-katta-roniroosi.d?id=59889111