kolmapäev, 22. juuni 2011

Vihmapühad ei aja rohimishimus aiapidajat aiast ära.

Võiks arvata, et ajavad, aga näe, ei aja mitte!
Sain eile tubli tüki tööd tehtud, kaevasin tiigi-jätkupeenart ja istutasin oma potti kängu jäänud salvei-taimekesed maha.


Selline tore ;) peenraosa, praeguse seisuga küll kahjuks ilma õitsejateta + õled esimeses reas istuvate maasikate tarbeks. Aga igal juhul troonib vana kiviaed uhkelt ja alles tiba aega tagasi õitsesid seal tulbid Blue Heron ja hanerohi.
Rohisin ja rohisin.
Najahh aga siis tuli vihm kaela ja ma kolisin, kahjutunne südames, tuppa tagasi. Mitte eriti kauaks. See kahjutunne ei lasknud. Kolisin kasvuhoonesse. Selliste jahedate ilmadega on seal sees ju hiiglama mõnus. Ma olen ikka õlgu kehitanud kui kuskilt ajakirjast olen lugenud, et pange toolid ja lauad omale kasvukasse. Et mingi lebola või midagi.  No jee ma panen, olen ma mõelnud. Kus ma siis oma kurki kasvatan? Ja need temperatuurid on ju ka igasuguseks lebamiseks vastunäidustatud, mis seal kasvukas tekkida võivad.
Aga see aasta on tsipa teistmoodu. Kiirete aegade tekkides jäi mul kasvuhoones tööd pooleli, nii ongi mul avanenud võimalus viinapuu all logeleda. Kasvuka eesotsas on parajalt lai tühi plats. No varem olid seal reas kõik potikesed ja kastid taimelastega. Praegu aga tühi nagu tantsusaal. Tarisin sinna aiatooli.


Viinamari on kobaraid hullupööra täis. Vist see eelmise aasta kuum suvi mõjus toniseerivalt.


Istusin seal niisama ja logelesin ja mõtlesin, et seal võiks veel olla veel üks tool inimesega ja lauake koos kabega, vot siis oleks kasvuhoone elu täiuslik. Mahuks vist küll, ma arvan. Ja uksest saab õue kiigata tiigi poole.


Tegelikult on talv meie kasvukat hullemini lõhkunud kui eemaltki näha on. Aga selle suve seisab ta ikka püsti. Ma loodan.
Kasvuhoone tagumine ots on paksult maisi täis. Kust mina pidin teadma, et kõik seemned idanevad? Ma isegi harvendasin neid natuke.


Peale maisi ja viinamarja kasvavad seal muidugi ka kurgid-tomatid, salat ja till ja pistikud. Midagi eriti uut ma see aasta ei katseta. Üritan sellegagi hakkama saada, mis traditsiooniline.


Ja vaatan, et selle üritamise ajal kasvukas pähe ei tule. :)
Ah jaa. Pistikuist ka paar sõna. Nimelt suskasin eelmine aasta pisikese ligustrioksa kasvukasse sellisesse kohta, kus ta kogu aeg kastetud sai. Läkski kasvama. Panin siis tänavu veel. Ehk lähevad nemadki.
Minu väike ja imelik paradiis. ;)

7 kommentaari:

MUHEDIK ütles ...

Peaasi, et oma ja peaasi, et paradiis:)Nii ongi õige. Ja toole peab seal palju olema, muidu ei saagi aru, et oma ja paradiis.

Nodsu ütles ...

Assa milline eksootika, puha aiatooli ja pokaaliga omas paradiisis :). Vaatan ja mõtlen, kas see mais läbi kasvuka kasvama ei hakka, see peaks ju päris kõrgeks viskama... Vastupidiselt Sinule, ei taha minul sel aastal mitte miski eriti kasvama minna, ei teagi nüüd kas on seemned kehvad või süüakse lihtsalt nahaalselt peenralt ära... Iga päev käin ja uudistan suures lootuses oma "umbrohu"peenraid, kas ehk midagi on tõusnud... aga tutkit... :(

* thessa (bloggeri parool). Ma võin ju kossa ka olla, peaasi, et midagigi kasvama läheks :/

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Tead, Nodsu, mina olen sest aia-värgist nii aru saanud, et kui üks aasta sibul kidub, siis annab hoopis õun saaki. Iga aasta on oma favoriit ja miskit saaki ikka saab.

Kui vihmaperiood jätkub, tuleb kindlasti toole juurde. :) Kasvuhoone kabeturniir. Või siis trips-traps-trulli turniir ... või ...

Anonüümne ütles ...

Minu recept:) ning paremad laulud Sulle! Kasvumajasse troopika tegemine on meie kliimas aednikule 1 mängulisemaid võimalusi.
Kabe, doomino, kaardimängud triiphoones - kas võis sajand tagasi maarahvas sellisest asjast unistada!
Meil on sel aastal pisike kiletunnel mustast veetorust raamiga, arvan, et tuleva aasta sees teeme midagi sarnast nagu Sul on, suurem hoone kaetud käigurajaga. Mul läxid nimelt 4 viinapuud loojakarja, sel ajal kui ma ei suutnud majast rohkem väljas käia kui Pressiklubis.
PS. Kui Sul aega on, proovi kindlasti viinapuud seemnest kasvatada. Mul on juba 3 tykki yleval ning just panin uue kylvi. Ning kiivid & õõunapuud:)
Jagan ka seda arvamust, et kui on palju kultuure, siis midagi ikka kannab.
Tervitab & soovib Kaaren.

Anonüümne ütles ...

Ahaa, ma tean nüüd, kuhu ma viinamarjaraksu lähen! Pole pikk maa minna ka;)
Mr. X

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Nuu-nuu, mr. X, ma teen Sulle raksu! Tahan suve lõpul viinamarjapeo korraldada. Tead, pesukausiga omad marjad lauale, nii äge!

Tsiil ütles ...

Kasvuhoone on mõnus, eriti vihmaga ja muidu sandiilma puhul. Väike võrkkiik ka üles ja siis otse kiigelt nopidki :D

Minu viinamari oli kevadel üsna läbi moega, aga nüüd õitseb ka uhkeste. kasvab maja seina ääres, seal on maja küljed kaitseks, ma arvan, et on ehk umbes viis talve üle elanud, külm pole tahtnud. Kannab kolmandat aastat.