neljapäev, 5. mai 2011

Roosa ;) ja tomati hingeelu


Panen omad roosad ka ritta. :) Tegelikult on mul veel üks hiiglasuur roosa pelargoonimeri lastetoa aknal aga see foto ebaõnnestus. Udune oli. Eks ma proovin uuesti. Õitsevad nagu pöörased.

Tomatitel on suur hing ja kaasatundlik süda. Teadsite seda? Mina ei teadnud aga eile sain teada.
Eile oli na kahtlane külm tuul. Mul on kasvuhoone juures kaks vana vaipa, et viskan nad külma ilma puhul kasvuhoonele peale, no sinna, kus kahtlustan, et tuul võib sisse puhuda. Kutsusin meest appi eile vaipu viskama, sest kasvuhoone on kõrge, mina aga kui julk lühike (klassika!:)). Mees vaatas termomeetrit, ütles, et seitse kraadi, no soe ju? Mina vastu, et kas sina oled tomat? Kas sina tead, mida üks tomat tunneb?! Ta on õrn lõunamaine taim, tahab ta jee mingit külma tuult öösiti nina pihta saada.
Mees ütles, et jaaaa, et tema on kuulnud mingist katsest kus tomateid kasvatati ruumis, kus asus ka krevettide akvaarium. Kasvatati koos ja mõõdeti, nomaitea, biovoolusid ve. Siis aga hakati krevette kiusama samas ruumis, ehk inimkeeli, söödi lihtsalt ära. Keedeti nagu neid ikka keedetakse, kommentaarid on liigsed. Ja tomatite biovoolud olla muutunud. Tomatid olla kurvaks muutunud. Kurb jutt. :(
Väidetakse, et taimed ja loomad suudavad suhelda omavahel.

12 kommentaari:

MUHEDIK ütles ...

Roosa on kevadel helge värv. Mul on samuti hulgem roosasid õisi, aga pole aega pildistada.

Taimed tunnevad ja saavad aru küll kas neid armastatakse ja kuidas nende eest hoolitsetakse. Ja nad saavad aru ka inimese jutust ja imetlusest. Neil on ka ju kõigil oma iseloom, tomat on üks edevamaid, armastab hirmsasti kiitust:)
Katsetega on ju tõestatud, mida ja kuidas nad tajuvad ja reageerivad. Su mehe jutt täitsa õige!

elfriide tramm ütles ...

:)

a said siis oma tomaatikud kaetud või? :)

muide, mu vanaema kunagi luges, et tomat olla hirmus edev ja armastab kõiksugu läikivaid ja sätendavaid asju. seal soovitati pannakasvuhoonesse tomatite vahele jõulukarda vmt, et siis tomatitele meeldib. (ma ise lugesin seda ka). ja vanaemal olid alles nööri otsa riputatud läikivad purgikaaned,mis olid enne olnud ümber marjapõõsaste, et linde peletada. ja ta riputas nad kasvuhoonesse. pärast ütles, et oli küll vist suurem ja parem saak.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Ei nohh.
Einohh.
Einojaaa, egas midagi, võib ikka. :) Ma lähen, panen siis kasvumajja mõned kaunistused. Tahan tomatitega hästi läbi saada. :P
Ega need kolm taime seal praegu eluga eriti rahul pole. Kõrval näiteks kurgi ja kõrvitsataimed on aga vastuoksa väga ilusad.
A minu Vanaema pistis igale tomatile istumise alla ühe vürtskilu. Ja Svea Vanaema olla ka nii teinud. Väetiseks. No aga läigib ju ka ... :)

Köögikata ütles ...

Õpetage mulle hoopis hüatsintide hingeelu! Ei jää mul ellu ei ajatatud ega peenrast peenrasse kolinud isendid, samas kui naabritel kõrvalpeenardes elavad nad küll. :o( Ja Lillekasvatajal ka! Ja...

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Tead, ma annan Sulle natukene enda omade sibulaid. Neid värvilisi. Need on vist lollikindlad. Paar neist on meil lihtsalt keset põldu juba mitu aastat, paljunevad seal omaette.
Pead valima koha, mis kevaditi paras niiske aga suvel-sügisel kuiv

Hiline ütles ...

Hüatsindid ilusad, roosa ka :D aga minul ei maksa neist isegi unistada - sibulad hiirte lemmikamps. Kord kui mu kass lillepeenra ääres hiirega mängis, lennutas hiire hüatsintide sekks ja mis te arvate, et hiir pani seslt punnu? ta asus usinasti maad kaevama, et pääseks mugulat krõmpsutama ning kass vaatas rahuloleva näoga pealt, et las aga sööb, siis kosub.
Aga tomat armastab muusikat, eriti Kitarot ja Vivaldit :D

Helve ütles ...

väga õpetlik lugu ja kommentaarium.
tegin siit järeldused, et kui kuuseehted jõulukuuselt maha võtan, siis riputan nad kasvuhoonesse. või paneks koos kuusega?

Vivaldi meeldib mulle ka väga. seega siis tuleb muusikamängimise vahend ka jõulukuuse alla kasvuhoonesse sättida.

ja see on hea nõks: ööseks mees tekiga kasvuhoone kõrvale, et kui külm hakkab, paneb teki peale.


hüatsintidega on mul ka kurvad lood. ei kasva. vaatan ainult teie piltide pealt.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Nõks :DDDDDDDDDDDDDDD

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Suure naeruga läks meelest ... tahtsin veel seda öelda, et äkki need läikivad asjad annavad lisavalgust, nooh, peegli effekt

MUHEDIK ütles ...

Jutt jumala õige, jõuluehted, eriti punased, aitavad tomateid tublisti. Proovitud:D

Aga hüatsintidega on lugu nii, et nad oleks vaja igal aastal üles võtta ja kuivatada sibulakannad ülespidi umbes 30C juures (eelmine aasta oli ju selleks suurepärane), maha tahavad nad saada üsna varakult, augusti lõpuks ja see koht, kus nad pannakse, kata kohe kilega. Peale lume sulamist kevadel korja see ära, siis nad saavad ka oma niiskuse veel kätte.

Anonüümne ütles ...

Svea vanaema pani lihtsalt räime, mitte vürtsikilu - viimatinimetatu sõi vanaema ju ära:D Mul ka hüatsindid hästi kenad see aasta:) Ja kas sa FB mu anonüümse greigi pilti vaatasid, äkki tead sorti pakkuda?
Svea.

Tsiil ütles ...

Kunagi oli minul ka tomatimaja ja vastastikune armastus. Meite kandis pandi ka kala väetiseks, aga siis peab kassivaba küla olema, muidu sindrid kaevavad üles :D

Muhediku jutust saan ma aru, et hüatsindid ei ole laisa aedniku (loe minu) lilled. Kraadid ja kile ja puha.